Банкеръ Weekly

Общество и политика

Туроператорите писаха слаб на управлението в туризма

За две години работа Министерството на туризма, създадено по настояване на браншовите организации, не е успяло да оправдае надеждите на бизнеса.Това стана ясно по време на традиционното изложение "Ваканция и СПА експо". Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА) и Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА) се оплакаха, че ведомството оставя в наследство наредби, които препятстват икономическата инициатива в този инак широко рекламиран като приоритетен отрасъл за националната икономика. Туроператорите са крайно недоволни от приетите според тях "неприемливи нормативни". Освен това те са на мнение, че  националната туристическа реклама е лишена от стратегическа визия и фокус, а маркетингът е хаотичен. Припомниха се и широко рекламираните, но така и неосъществени национални проекти, както и компроментирани инициативи на държавно ниво, като например проекта за туристическо лого на България, чиято реализация придоби доста комичен вид, провалът на  домакинството на годишния конгрес на ASTA International Destination EXPO и много други.

Двете организации ще се обединят във федерация, за да могат по-добре да защитават интересите на бранша, който представляват. Те очакват от ръководството на туристическото ведомство спешни мерки в няколко насоки. Една от тях е актуализиране на законовата рамка, в която работят, за да се стимулира легалният бизнес и да се установи равнопоставена пазарна среда. Освен това туроператорите смятат, че Законът за туризма трябва изцяло да се пренапише в частта, регламентираща туроператорската и турагентската дейност. Настоява се и за адекватна национална туристическа реклама, за която да се предвидят повече средства, и те да се изразходват при по-голяма прозрачност.

Инак на самото изложение днешните началници на държавата подчертаха "великолепните резултати" в сектора. Според служебния премиер Огнян Герджиков те се дължат на "прекрасната ни природа и благоприятния климат, както и че все повече знаем как да го оползотворяваме". Министърът на туризма Стела Балтова пък подчерта, че туризмът трябва да се превърне в национална кауза, защото оказва силно въздействие върху останалите отрасли от икономиката и има потенциал да формира по-висок ръст в брутния вътрешен продукт.

Facebook logo
Бъдете с нас и във