Банкеръ Daily

Тол системата трябва да бъде разширена - тежка техника се движи без пари по второкласните пътища и ги руши, казва експертът.

Светослав Глосов: Казусът „Хемус“ не е масово явление

Около 700 милиона лева са неразплатените средства на държавата със строителните фирми. Това съобщи почетният председател на Камарата на строителите в България инж. Светослав Глосов, който е и бивш председател на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“.

Той определи като абсурдно твърдението на служебното правителство, че „надхвърляйки договорите за пътно поддържане, те стават незаконни“.

„Фирмите, които са изпълнители по тези договори, са длъжни да изпълнят това, което им е възложено от АПИ. И не всички договори са надхвърлени може би половината от договорите са далеч под лимита, който е по тези дългосрочни договори. Там стойностите, които са заложени, са ориентировъчни. Никой не може да каже в продължение на 5 години какви ремонти ще бъдат възложени и ще бъдат наложителни, какви мантинели ще бъдат изкъртени по пътищата и какви трябва да бъдат възстановени, така че въпросът е много сложен. Винаги досега се е намирал начин тези средства да бъдат изплатени на строителите“, обясни Глосов пред БНР.

„Не е добър атестат, който се отразява отрицателно на строителния бранш“ – така Глосов определи скандала с авансово раздадените пари за пътно строителство.

„Строителите не могат да се припознаят в този случай, тъй като това не е явление, което е масово. Това е по-скоро частен случай, отколкото масово явление в строителния бранш“, коментира експертът.

Като очертаващ се проблем, обсъден с новия министър на регионалното развитие Гроздан Караджов, Светослав Глосов отбеляза нарастващите цени на строителните материали и договорите на твърда цена, главно обществени поръчки.

„Където договорите са подписани при едни цени на материалите, а цените на материалите драстично скочиха в средата на тази година“, поясни той.

Тол системата трябва да бъде разширена категорично, смята Глосов.

„И то по второкласните пътища, където се движи тежка техника, най-много рушат пътищата, а там те се движат без пари – нито винетни такси се плащат, нито тол система“, посочи той.

Facebook logo
Бъдете с нас и във