Банкеръ Daily

Общество и политика

Съсловната организация на пиарите разкритикува кампанията "Направи го сега"

Снимка от Фейсбук страницата на "Направи го сега"

Комисията по професионална етика към Българското дружество за връзки с обществеността излезе с критична позиция за кампанията "Направи го сега" на Движението за национална кауза, която цели да насърчи повишаването на раждаемостта в страната. Според съсловната организация "има множество негативни реакции" срещу кампанията, която също така не спазила част от ценностите на пиар специалистите.

За инициативата "Направи го сега" се разбра в началото на юли. Кампанията веднага разбуни духовете в обществото, след като от движението поставиха постери на публични места със странни, според повечето граждани, послания: "Майка ти предпочита внуче вместо нов тиган"; "Бащинството прави мъжа по-привлекателен"; "Селфитата с деца са по-харесвани"; "Жените могат да се сдобият с "чашка С" на сутиена си по естествен път";

Целта е да насърчава двойки и семейства да създават деца, вместо да отлагат. Кампанията се стреми към "осезаема ефективност и реални резултати". На желаещите да участват се обещава "Национално кръщене" на всички деца, заченати между 1 март и 31 декември 2019 г. Освен това 20 бебета ще бъдат изтеглени с лотария и родителите им ще получат най-необходимото за отглеждането им през първите 12 месеца – дрехи, памперси, храна и козметика.

От пиарското дружество уточняват, че са се самосезирали по казуса след преглед на наличните материали, публикувани на интернет страницата на Движението за национална кауза и в страниците във Фейсбук на инициативата. Направен е и мониторинг на постове в различни публични групи в социалната мрежа, дискутиращи въпросите за родителството и отглеждането на деца, сред които "Майките на София", "Майко мила" и други. След всичко това организацията на пиарите в България е изпратила няколко въпроса до ДНК, с които да уточни целта на кампанията им и как се е стигнало до създаването ѝ.

"Подбраните послания в кампанията внушават преди всичко, че чрез създаването на семейство и деца постигаш временно лично самоусъвършенстване или следваш моден тренд, наложен от социални медии. Спрямо целевите публики, които кампанията фиксира (хора между 20 и 35 години), това е подвеждащо и манипулативно, защото обвързват тенденции от социалните медии с важната тема за отговорното родителство. Създаването на семейство и решението за раждане на деца е личен избор, който е обусловен в персоналните цели, ценности и мотиви на всеки човек (независимо от пола). Комуникирането на демографските проблеми в България чрез свеждането им до битови избори създава повърхностно отношение към темата за семейното планиране", пише в позицията на съсловната организация", се казва в официалната позиция на дружеството за връзки с обществеността.

Според БДВО въпросите за демографската политика на страната изискват "внимателно проучване на притесненията, колебанията и мотивите на младите хора за създаването на семейство". Именно заради това трябвало да се вземат под внимание социалните, икономическите и културните фактори в страната. Посочва се още, че не са спазени частично или изцяло ценности на пиар професионалистите, сред които компетентност, ангажираност и свободен обмен на информация. Посочват се и няколко конкретни препоръки към ДНК. Сред тях са "при провеждане на следващи кампании да се направят по-задълбочени изследвания на целевите публики, да се прояви внимание към социалния, икономически и политически контекст на средата и съобщенията да се съобразят с тях".

"Препоръчваме да се подхожда внимателно към въпросите на демографската ситуация у нас, като не се спекулира с името на държавата. Също така да не се вменяват задължения и биологични отговорности в демократично общество, развиващо се през XXI век", допълва организацията.

Facebook logo
Бъдете с нас и във