Банкеръ Daily

Красимир Вълчев

Слухът за отнемането на деца е опит да се разруши образователната система

За слуха, че социалните служби отвличат деца, който стана причина няколко училища в ромските квартали в Сливен, Карнобат и Ямбол да бъдат опразнени, министърът на образованието Красимир Вълчев съобщи, че на втория ден децата са се върнали в училище. 

"Усилията ни са насочени към това децата да се върнат в училище. Не мога да разбера целите на тези слухове. Те не служат на интересите на българското семейство. Получи се противопоставяне на правата на детето. Искаме всяко едно дете да живее в семейна среда. Няма отнемане на деца, това е груба манипулация с опит да се разруши образователната система. Опити да се всее паника има от хора, които са вътре, но и от външни хора. Имало е намеса на религиозни лица чрез мрежите си", заяви Вълчев пред БиТиВи. По думите му истерията е станала след като в 8 часа всички родители спокойни са си завели децата на училище. Той посочи, че министерството не разполага с кой знае какви мерки за реакция. Успокояването на родителите е единственото, което може да направи училището. Това може да се с случи чрез разговори с родителите. 

На въпрос откъде излезе името на шефа на пресцентъра на Министерството на отбраната Александър Урумов като провокатор, просветният министър отговори, че Урумов е пращал искания за достъп до обществена информация във връзка с джендър обучението. Отговорено му е надлеждно. Питането било за информация в учебник, поясни Вълчев. 

"Вдигането на чин от учител и удрянето на ученик недопустимо, но има и друга страна - това е трудната работа на учителите. За конкретния случай от 10 октомври в училището в софийското село Яна - това е неприемливо поведение, непрофесионални прояви". Министърът уточнени, че подобна реакция на учител е проява за дисциплинарно уволнение.  Училището е среда, в която си взаимодействат много деца. Стотици деца в един коридор - не може изцяло да се елиминира агресията, тя по-скоро се мултиплицира, каза още той. Според него училището не е източник на агресия. За това има много фактори - видео игри, социални мрежи.

За програмата, по която учители, полицаи и социални работници обикалят домовете, за да върнат в училище деца, министърът посочи, че над 40 000 деца са върнати в училище. Някои от тях са били преди това в чужбина и не били записвани на училище. По-трудно е да осигури ежедневната посещаемост, тъй като има училища и райони, при които тя е под 50%. В тези учебни заведения е трудно да се работи, когато няма отношение от страна на родителите. Само 9 учители са откликнали на програмата за трудните райони. 

За учебния план министърът каза, че се цели да се подобрят резултатите и да се повиши нивото на функционалната грамотност - да свържат компетнентостите за учене. За програмите по математика е важни да се освободи повече време за решаване на задачи, тъй като ускорената програма затруднява децата. Във всички случаи посоката ще бъде облекчаване. Програмата трябва да е по-занимателна и по-практическа. Учениците трябва да умеят да "транслират" житейски ситуации в математически задачи. Най-стръмно става след 4-ти клас, призна министърът.

По история или география може да пропуснем някой факт. Ако трябва да избираме една по-бърза писта или писта, която да затвърди наученото, ще изберем второто", допълни Вълчев.

Facebook logo
Бъдете с нас и във