Банкеръ Daily

Общество и политика

Само 10% от около 800 хиляди души с увреждания у нас работят

В България има около 800 хиляди души с различна степен и вид увреждания, но едва 10 % от тях работят. Липсата на равен достъп, качествено приобщаващо образование и дискриминация са основните фактори за високите бариери при включване в пазара на труда за хората с различни възможности у нас.

Фондация Сошъл Фючър и тяхната кауза JAMBA - Кариера за всички, стартират Национална информационна кампания, която има за цел да промени нагласите към хората с увреждания в страната, като покаже техните възможности, потенциал и това, че всеки един човек може да се развива успешно в подходяща професионална сфера! “От опита си до момента видяхме, че включването в пазара на труда е по-трудно при кандидатите с различни възможности. Именно поради тази причина нашата мисия е да предоставяме все повече адаптирани обучения, които да повишават квалификацията на кандидатите и по този начин да се реализират по-лесно в пазара на труда”, коментират Йоана Колева и Ива Цолова, управляващи Фондация Сошъл Фючър и JAMBA.

В кампанията на JAMBA се включиха 14 двойки популярни публични личности и успешно реализирани хора с различни възможности- спортисти, актьори и музиканти, които ще се включат, в различни инициативи по време на кампанията. Сред тях са: Асен Блатечки, Ангел Георгиев, Албена Атанасова, Бойчо Попов, Валентина Александрова, Гала, Жюстин Томс, Йоана Драгнева, Йорданка Фандъкова, Ксавие Марсенак, Луиза Григорова, Мануела Малеева, Мария Гроздева, Мария Илиева и Орлин Павлов, и успешно реализирани хора с различни възможности сред които параолимпийците - Михаил Христов и Ружди Ружди.

Символ на кампанията е математическият знак за равенство ( = ), който да напомня, че всички сме РАВНИ и имаме право на РАВЕН ШАНС. Дългосрочна цел и голяма мечта на основателите на JAMBA е изграждането на Адаптиран кариерен център за младежи, който да разкрие повече възможности за професионални обучения и реализация пред младежите с различни възможности в страната. Кампанията е под патронажа на Президента на Република България Румен Радев и Столична Община. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във