Банкеръ Daily

Общество и политика

Реч на омразата е имало в посланията на всички партии в България на евроизборите

Речта на омразата присъстваше в различна степен в посланията на всички български партии в кампанията за изборите за евродепутати. Това се казва в доклад на Европейския център за наблюдение на изборите за Европейски парламент. От българска страна сътрудник в проекта е Софийският университет "Св. Климент Охридски".

При анализиране на предизборната кампания у нас става ясно, че този подход не е довел до успех, както и че избирателите са останали безразлични заради отсъствието на дебат по европейските проблеми. Вместо да спорят за бъдещето на Европа и подобряването на живота в общността, партиите са предпочели да се подготвят предварително за изборите да местна власт през есента. Кампанията не е засегнала подобаващо основните въпроси от европейския дневен ред, сред които са миграцията и опазването на природата.

В доклада се казва също, че в България няма партия със силна антиевропейска риторика. Единствено "Воля" изразява известен евроскептицизъм, но въпреки мащабната и скъпа кампания, не успяла да достигне подкрепа, за да излъчи евродепутат. 

Друг проблем е използването на остри думи срещу съперника и косвени обиди. Агресивната кампания на БСП, най-скъпа от всички, не спечели повече места в ЕП от съперника ГЕРБ. Това показва, че активната предизборна кампания невинаги носи очакваните плодове. БСП изразяваше посланията си основно във Фейсбук, а цялостната кампания бе насочена предимно онлайн. Отчита се, че рекламата във Фейсбук е била повече, отколкото по телевизиите и с печатни средства и издания.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във