Банкеръ Daily

Общество и политика

Работниците от "Автомагистрали - Черно море" отново излизат на протест

В сряда и в четвъртък работниците от "Автомагистрали - Черно море" излизат отново на протест. От 11:30 до 14:00 те ще блокират пътния възел „Белокопитово“ на магистрала "Хемус", Ришкия проход - разклона до село Ивански, Айтоския проход - разклона на село Вресово, и кръстовището до Велики Преслав.

В писмо до медиите от фирмата посочват, че поводът за пореден път е свършена, но незаплатена от държавата работа. Става дума за ремонта на магистрала „Тракия“, за който дължимите суми са над 27 милиона и 600 хиляди лева.

В писмото се посочва, че преди 10 дни е направен опит за решаване на проблема от Народното събрание, но той е бил бламиран от участниците в управляващата коалиция.

Няма да ставаме заложници на политически игри и пазарлъци - посочват работниците в "Автомагистрали - Черно море“.

По-рано днес премиерът Кирил Петков каза, че се надява тази седмица парламентът да одобри плащанията на около половин милиард лева на пътно-строителните фирми.

Това стана по време на обсъждане с представители на МВР и на пътната агенция на приоритетите и стъпките за осигуряване на безопасността на движението по пътищата.

Премиерът Кирил Петков се надява тази седмица парламентът да одобри плащанията към пътните фирми. Той изрази надежда, че депутатите ще одобрят да бъдат платени половината от средствата.

"Надявам се тази седмица това решение да мине. То има два критерия. Първият критерии е, че трябва да разплати максимално бързо половината пари. Не трябва да се спори по тази тема. Второ искаме да мине през достатъчно добро ниво на проверка. Не защото се съмнявам в АПИ или Министерството на регионалното развитие, а защото договорите са били направени неправилно и трябва да има засилен контрол", каза още Петков.

Петков призна, че казусът е породил спорове в коалицията.

"Хората, които ни гледат, трябва да разберат разликата. Пътна поддръжка е частичен лек ремонт, който не изисква толкова високо ниво на гаранция, както основен ремонт. И ако правим нашите пътища през т.нар. поддръжки вместо през основен ремонт, гаранциите са много по-ниски, а когато гаранциите са много по-ниски, качеството е много по-ниско. Няма строител, който да трябва да направи нещо повече, от което се изисква. Така че тази практика трябва изцяло да я променим", обясни той.

Утре парламентарната комисия по регионална политика ще разгледа две проекторешения: едното е внесено от "Има такъв народ", а второто е на "Продължаваме промяната" и "Демократична България". 

Заместник-министърът на регионалното развитие Явор Пенчев обясни:

"В предложения проект за решение на Народното събрание от страна на "Има такъв народ" липсва уреждане на плащанията към изпълнителите до тук. Народното събрание да даде възможност на Агенция "Пътна инфраструктура" да завърши всички започнати през изминалата година 287 ремонта по пътищата в страната и нищо повече. Плащанията да бъдат уредени в Министерски съвет. Другият проект за решение включва и разрешаване на проблема с плащанията към изпълнителите. Трябва да бъдат изплатени дължимите суми за реално извършените ремонти на изпълнителите. Единственото нещо, по което трябва да постигнем съгласие, е механизмът за контрол върху тези плащания".

"Най-големият проблем пред нас е, че ние към момента сме в абсолютна невъзможност да поддържаме Републиканската пътна мрежа", посочи той.

Настимир Ананиев от "Продължаваме промяната" е убеден, че плащането на фирмите трябва да бъде направено със засилен контрол от Народното събрание. "Парламентът трябва да бъде гарант за това, което се случва", подчерта той.

Facebook logo
Бъдете с нас и във