Банкеръ Daily

Общество и политика

Работата на Имотния регистър забуксува заради болни и карантинирани служители

Агенцията по вписванията предупреди за възможно забавяне при обслужването в офисите на Службите по вписванията през следващите дни заради голям брой заболели или карантинирани служители.  Те са разпределени по всичките 5 направления, обслужващи Имотния регистър – приемане на документи на гише, обработка на архив, обработка на сделки, поща и информационен център.

Агенция по вписванията ще разполага с пълна информация за точните причини на отсъствие на служителите от Имотен регистър до няколко дни, тъй като не всички са входирали болничните си към днешна дата. Агенцията припомня, че законовия срок за представяне на болничен лист пред работодател е 3 дни след издаването му.

Към момента на работа присъстват по-малко от половината служители в Имотния регистър в София. В създалата се ситуация, Агенция по вписванията се опитва да направи реорганизация, така че работата на Имотен регистър, където повечето услуги изискват работа на гише, да не спира. Въпреки усилията, при силно намаления състав на служителите и нарастващият брой на сделки, са се образували опашки, което е довело до напрежение.

Според статистиката, при средно 300 сделки, вписвани на ден, за последния работен ден миналлата седмица - 6 ноември, е имало реализирани 415. Въпреки това, процесът по вписвания, отбелязвания и заличавания към днешна дата се случва ускорено, с два дни преди законово регламентирания 3-дневен срок.

От Агенцията по вписванията съобщават, че ситуацията в Службите по вписванията в страната е аналогична. Почти всеки ден се налага карантиниране на служители на Службите по вписванията в малките населени места. Тече процес по динамична реорганизация и се командироват служители от близките по район служби от по-големите градове. Целта на Агенцията е да не спира работата на Службите по вписванията.   

Facebook logo
Бъдете с нас и във