Банкеръ Daily

Общество и политика

Пускат дигитален талон за паркиране в София

Центърът за градска мобилност придобива системата за обработване на SMS-и от паркирането в "синя" и "зелена" зони в столицата и вече няма да работи с посредник. Това ще му позволи да намали и финансовите си разходи. До момента тази дейност минава през фирма-посредник между дружеството и мобилните оператори, но договорът с нея, сключен през 2015 година, изтича този септември.

Центърът обяви обществена поръчка за договаряне с мобилните оператори и доставчици за предоставянето на услугата паркиране в "синя" и "зелена" зони чрез SMS-и. Договорите ще са за срок от 5 години, а общата прогнозна стойност на поръчката, за всички потенциални изпълнители, е 7,9 млн. лева за целия петгодишен период. Стойността е определена в съответствие на приходите от SMS-и от зоните за платено паркиране в София. Реално тази сума представлява до 12% от общите приходи от услугата. За самите клиенти няма да има промяна в тарифите.

До края на годината дружеството ще пусне и т. нар. дигитален талон за паркиране през мобилни приложения. Той ще позволи на водачите на автомобили да имат по-голям избор при заплащане на престоя при паркиране в зоните, а не само чрез хартия, на паркомат или с SMS-и.

Приходите от зоните за почасово платено паркиране уж се инвестират обратно в системата като 50% от тях отиват за възстановяване на тротоари, изграждането на паркинги и поддържането на самите зони.

 

 

 

 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във