Банкеръ Daily

Общество и политика

Протест и контрапротест при откриването на третата метролиния

С водосвет за здраве и благополучие официално бе открит първият участък от третата линия на софийското метро. Сред официалните гости бяха столичният кмет Йорданка Фандъкова, председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков, министърът на транспорта Росен Желязков, изпълнителният директор на столичния "Метрополитен" инж. Стоян Братоев и общински съветници. Лентата прерязаха кметът Фандъкова, министър Желязков и инж. Братоев. Премиерът Бойко Борисов не присъства на събитието.

На метростанция „Медицински университет“, където се състоя официалната церемония по откриването, се събраха и две групи граждани - на протест и на контрапротест. 

Недоволните обявиха, че са дошли, за да зададат въпроси на столичния кмет за местата в детските градини и за ремонтите на ремонтите.  Други пък бяха дошли, за да изразят възмущението си от блокадите в столицата и да изразят подкрепата си към правителството. Стигна се до словесни нападки между двете групи. 

Протестиращи отправиха упреци и към официалните представители на духовенството, осветили обекта. Демонстрантите обвиниха църковните служители, че са се продали на властта. 

Фандъкова подчерта, че денят е изключително важен за София, тъй като се реализира план от 48 години. "През 1972 година е заложен план метрото в София да се изгради с три линии. Довчера имахме две линии на метрото, които се пресичаха. От днес вече имаме цяла метромрежа, която трябва да развиваме. Моята задача, която си поставих, беше и остава да не позволя да се спре строителството на метрото – най-големият и важният както транспортен, така и екологичен проект", каза тя пред журналисти.

Кметът благодари на всички, които са работили и продължават да работят по изграждането на столичното метро - на инж. Стоян Братоев и целия екип на „Метрополитен“, строителите, проектантите, инженери и надзорници.

По думите на столичния градоначалник, капацитетът на осемте метростанции, които се откриват днес, е 60 000 души дневно, а това е най-екологичният транспорт. "Много хора ще слязат от автомобилите си от тези квартали, което означава, че ще подобрим и качеството на атмосферния въздух", добави Фандъкова, като пожела безаварийно пътуване и успех на машинистите, началниците на станциите и техните екипи, както и на полицаите, които ще охраняват станциите на метрото.

"Работим усилено и упорито за финансирането на следващите етапи. Вече се провежда процедурата за избор на изпълнител за участъка от станция „Хаджи Димитър“ до квартал „Левски“ – 3 километра. Гарантираме финансиране, за да може да обяви процедурата за избор на изпълнители за участъка от Военна академия, през "Слатина", до бул. „Цариградско шосе“ при зала „Арена Армеец-София", обяви Йорданка Фандъкова.

Тя напомни, че вече са завършили строителните дейности по следващия етап от 4 километра до Околовръстния път при "Горна баня", през квартал „Овча купел“.
„След изпитанията на влаковете в началото на следващата година ще може и „Овча купел“ и „Горна баня“ – квартали, които може би са с най-лошото транспортно обслужване към този момент, да могат да се възползват от този удобен транспорт.

По думите на инж. Братоев строежът на третата линия е бил най-труден. Заради лоши геоложки условия са е налагало на много места да се прилагат извънредни мерки.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във