Банкеръ Daily

Общество и политика

Процедурите за събиране на глоби у нас са тромави и остарели според проф. Атанас Семов

Няма достатъчна политическа воля за мерки срещу катастрофите у нас. Смъртността по пътищата в България не намалява, само населението намалява. Това заяви пред БТВ конституционният съдия проф. Атанас Семов. Според него трябва законодателна промяна за събираемост на актовете.

„Процедурите за събиране на глоби у нас са тромави и остарели. Събираемостта е под 50%, а в цивилизования свят тя е над 95%. В много държави има ПОС терминали, на който нарушителя веднага да плати“, каза проф. Семов. Той даде за пример Франция, която преди години монтира масово камери на пътя, които са свързани с пътна полиция и пощата. Всеки нарушител получава на домашния си адрес снимка и фиш. „Смъртността от катастрофи във Франция намаля наполовина“, подчерта проф. Семов.

"Размерът на глобите за нарушения по пътищата трябва да е обвързан с доходите", смята конституционният съдия. За някои 100 лева са джобни пари, други обаче от тази сума много ще ги заболи.

По думите му в България има само 200 радарни камери, а са необходими 3000. „Стойността на една камера се изплаща от 3 до 6 месеца. После пак носи приход за бюджета, но и резултат на пътя. 1000 камери струват 15 милиона лева", посочи проф.Семов.

Проф. Атанас Семов заяви, че от пътнотранспортни произшествия всяка държава членка губи между 1% и 2% от БВП всяка година, като това у нас означава около 1,5 млрд. лв. преки загуби. „Ако с 1/3 се намали смъртността и травматизмът по пътищата, заради камерите, то това може да доведе приход за държавата до 2 млрд. лв. на година", коментира конституционният съдия.

Facebook logo
Бъдете с нас и във