Банкеръ Daily

Общество и политика

Предизвикателствата пред образованието не са технологични, а педагогически, смята експерт

Бързото навлизане на технологиите във всекидневието на българските ученици по време на последните седмици и месеци има обяснение. Според д-р Теодора Върбанова – експерт решения за образованието на Microsoft за Централна и Източна Европа, „технологиите са в българското образование от много години”. „Когато екстремната ситуация изискваше бърза реакция, подготовката и всичко свършено досега, дадоха резултат“, каза тя пред Радио София. В подготовката влизат както обучението на учителите, така и часовете по информационни технологии, допълни Върбанова.

„Като родител много се надявам на 15 септември учениците да влязат в клас и да провеждат нормален учебен процес, както са свикнали. Системата за електронно обучение е готова и се доказа. Отсега нататък може само да върви напред“, каза още тя. България може да представи добра практика в онлайн обучението и ще опише всичко това в доклад за ЕС.

По думите на експерта страната ни е „с най-големия централизиран обхват“ на този начин на образование. Обхванати са 64-70% от учениците в синхронното обучение, според първите данни от социологически проучвания. При асинхронното процентът е още по-голям.

„България е обезпечена с бърз интернет, предизвикателството при нас не е технологично, а е свързано с осигуряването на педагогическия процес. Учителите се справиха изключително добре, но новите практики, които се налагат, би следвало да бъдат отигравани, оттренирани, да се има предвид и психологическия аспект“, обясни Върбанова.

Facebook logo
Бъдете с нас и във