Банкеръ Daily

Общество и политика

Предизборната кампания отблъсква избирателите

С напредването на предизборната кампания гласоподавателите намаляват, смята социологът Юлий Павлов от Центъра за анализи и маркетинг.

„Хората се разколебават от това, което виждат - противопоставянията, нападките, обвиненията, компроматите“, каза той пред Нова телевизия.

Павлов коментира, че прогнозираната от него 36% избирателна активност няма как да спадне още, тъй като това са твърдите ядра на партиите.

Боряна Димитрова от агенция „Алфа рисърч“ от своя страна заяви, че изходът от изборите на 25 май зависи от мобилизацията на симпатизантите на политическите партии и избирателната активност.

Според нея именно от това колко хора ще отидат до урните, зависи бъдещето на малките партии.

Димитрова обяви за заблуда схващането, че малките партии имат гарантиран електорат и че при висока активност ще загубят. По нейни думи единствено големите партии имат гарантиран електорат.

Тя каза още, че се наблюдава висока степен на мобилизация сред избирателите на БСП и ДПС, и обратното – ниска степен при десните симпатизанти.

Юлий Павлов подчерта, че е важно малките партии да организират симпатизантите си, тъй като според него високата избирателна активност е "нож с две остриета" за тях. Той подчерта, че при ниска активност прагът, който партиите трябва да прескочат, ще бъде доста по-нисък.

Facebook logo
Бъдете с нас и във