Банкеръ Daily

Общество и политика

От "Спаси София" отново са възмутени от Фандъкова

Организацията "Спаси София отново е възмутена от решение на Столичния общински съвет. Недоволството този път е породено от това, че част от новопостроената инфраструктура за тролея, който трябваше да замести закритото трамвайно трасе до кв. "Лозенец", няма да се използва. Така маршрутът на новия тролей се удължава с над 1 км, като от НДК до "Петте кьошета" той ще пътува през кръстовището на бул. "Патриарх Евтимий" и бул. "Васил Левски", вместо да се ползва новоизградената мрежа по бул. "Фритьоф Нансен".

Удълженият пробег ще коства на столичани над 170 000 лв. годишно, изчисляват активистите. Според тях освен че ще причини излишни разходи, решението ще се отрази негативно и върху времето за пътуване, поради което линията няма да бъде предпочитана от пътниците. Те разясняват, че времето за пътуване от "Лозенец" до НДК и "Петте кьошета", където хората се прекачват на метрото и други линии на наземния транспорт, се удължава с 5-10 минути, което обезсмисля линията.

От "Спаси София" припомнят, че тролейбусното трасе по бул. "Фритьоф Нансен" е било построено след решение на Столичния общински съвет, а настоящата разпоредба от там да не преминава тролей била направена еднолично от зам.-кмета по транспорт Дончо Барбалов и била в разрез с решението на Съвета. От организацията негодуват заради липсата на транспортна политика на Столичната община.

Припомняме, че активистите във вторник за пореден път изразиха възмущението си от "епохалния" ремонт на ул. "Граф Игнатиев". Те изчислиха, че ремонтът ще приключи точно 384 дни след началото му и след 237 дни закъснение. "Спаси София" обвиняват Фандъкова и администрация й, че е обещала глобата е 240 000 лв. за всеки ден забавяне. Когато обаче нейното прилагане стана все по-необходимо, изведнъж се промениха сроковете и обектът се раздели на участъци.

Ремонтът все пак е пред финал. Столична община провери вчера за последно работата по проекта, станал скандално известен с естетически си решения и многократните ремонти на ремонта. Целта беше нова настилка и безшумни релси, осветление, нови пейки и кошчета да дадат новия облик на обекта. Проблемът е, че оставаха редица дефекти за отстраняване - пропадане на места на настилката, липса на достатъчно фугираща смес по настилката, повреди по боята на стълбовете на уличното осветление, посадките на дърветата, "перките на акули" и др.

 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във