Банкеръ Daily

Общество и политика

Основните претенденти за кметския пост в София представиха идеите си за транспорта

S 250 b5c217f2 e876 4c28 b3ca dd1c29d01c43
S 250 501bcb1c 9f47 414c a37a 56a981f83482
S 250 6371e6cb 4cb6 4201 9feb 1e749d609c2f

Кандидатите за кметове на София Йорданка Фандъкова, Мая Манолова, Борислав Игнатов, Ангел Джамбазки и Борис Бонев представиха своите идеи за подобряване на транспорта, облекчаване на трафика и увеличаване на безопасността на движението в столицата. Те взеха участие в дебата, организиран от Института по пътна безопасност, на тема "Транспорт".

"Всички ние сме в движението, отговорността на институциите е голяма. Инфраструктурата е отговорност, която изисква сериозна експертиза. В Столичната община работят експерти в комисия, а ние сме първата община с външен одит на кръстовищата", заяви кандидатът за нов кметски мандат Йорданка Фандъкова. Тя подчерта нуждата от технологични решения. Според нея трябва да има ограничаване на движението, повдигнати и осветени пешеходни пътеки, както и зони без движение. Обеща да има специално звено, което да регулира пътната организация. Тъй като камерите и технологиите трудно могат да бъдат подкупени, по думите й, тя ще изисква именно такива мерки. Фандъкова се похвали, че по време на управлението й с различни инструменти са намалени пътните произшествия в тунела в “Люлин” и на Симеоновско шосе. Кандидатът на ГЕРБ посочи, че ще разчита на експерти, с които вече работи. "Одитите и анализите на място са отговорност на кмета", увери още тя.

"Жертвите на пътя в столицата са десетки, което поставя въпрос безопасна ли е транспортната инфраструктура. Бих въвела одит на проектите за изграждане на нови елементи за пътна инфраструктура. Ако беше направен такъв одит при ремонта на "Граф Игнатиев" за "перките", нямаше да има толкова случаи на пребити хора", констатира гражданският кандидат Мая Манолова. Тя е категорична, че данните за пътната безопасност трябва да са отворени за гражданите. Нужно е да има достъпни и удобни тротоари за майките с колички, улично осветление и достъпна среда за хората с увреждания.

"Бих използвал европейските мерки за безопасността на пътя. Калници и ламарини се оправят, целта е да няма жертви. Трябва коренна промяна в обстановката на пътя в столицата. Повдигнати пешеходни пътеки и зони без движение са сред основните ми приоритети", разкри кандидатът за кмет от "Демократична България" арх. Борислав Игнатов. Той е на мнение, че шофьорите не са виновни, а е виновна средата. В градски условия липсата на видимост е честа причина за катастрофите. Игнатов обеща, че ако бъде избран, ще реорганизира Центъра за градска мобилност. "Трябва да има един център, който обединява НСО, светофарната система, градския транспорт, пожарната, Бърза помощ и др.", каза още архитектът. Също така той обеща първите 10 минути от "синя‘" и ‘"зелена‘" зона да са безплатни.

"Бих поспорил за отговорността на водача", обърна се кандидатът на ВМРО Ангел Джамбазки към претендента на "Демократична България". Джамбазки е уверен, че "пиян, надрусан, безотговорен и неграмотен шофьор", няма как да не е опасен на пътя. Пътната безопасност започва от домашното възпитание, училищното образование, строгия контрол при шофьорските курсове, допълни още той.  Автомобилите трябва да се изтласкат от централната градска част. Трябва да се изгради такава среда, че кварталите да не стават състезателни писти. Решението на кандидата на войводите за кръстовищата е да са по-добре осветени. "Пешеходните пътеки трябва да бъдат повдигнати, а над тях камерите строго да контролират движението. По-строгите глоби на тези места ще увеличат пътната безопасност. Градският транспорт трябва да е "господар на центъра". Битката е централната градска част да е достъпна и привлекателна за градския транспорт", изреди Джамбазки. По думите му би трябвало и влаковете да се свързват с метростанциите. "За да се задвижи практиката за ползване на градски транспорт, той трябва да има предимство. Нека има и по-голяма и събираемост на глобите от хората, които паркират в нарушение", призова кандидатът на ВМРО. И подчерта колко важно за безопасността на децата е наличието на удобен и надежден училищен превоз.

"Инфраструктура, организация и контрол. Предлагам повдигнати кръстовища и пешеходни пътеки, както и по-добре направени тротоари. Камери трябва да изчисляват и средната скорост на движение, не само моментната", предложи кандидатът на гражданското сдружение "Спаси София" Борис Бонев. Неговите идеи са свързани още с обединяване на Центъра за градска мобилност и електротранспортните дружества в едно звено, удвояване на капацитета на местата за паркиране, осигуряване на удобни маршрути, по които децата да се придвижват до училище. Бонев планира специална програма за изграждане на тротоари, оценка на инфраструктурата на велоалеите, ускоряване на развитието на градския транспорт – конкретно ще закупи 100 нови трамвая и 400 автобуса. Той обеща да осигури външно обучение на пътните експерти.

Facebook logo
Бъдете с нас и във