Банкеръ Daily

Общество и политика

Омбудсманът призова мобилните оператори да не "режат" абонатите си в периода на пандемията

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до изпълнителните директори на трите мобилни оператора - „Теленор България“ ЕАД, „А1 България” ЕАД и „Българска телекомуникационна компания“ ЕАД, в която апелира да не се спира достъпа на граждани до мобилни и стационарни услуги по време на извънредното положение в страната. 

Поводът за писмото на обществения защитник са жалби на граждани, в които алармират, че при забавено плащане, дори и с един ден, достъпът им до мобилни услуги е спрян.

„В извънредното положение заради пандемията с коронавируса, в което се намираме в момента, като омбудсман съм убедена, че не трябва да оставаме без необходимата ни телефонна и интернет връзка. В ситуация като тази мобилната комуникация е особено важна във всяко едно отношение – тя е връзката ни с роднини, със спешните служби и е част от работата ни. Без нея и социалната изолация е труднопреодолима“, подчертава Ковачева в писмото си.

Тя се аргументира с факта, че много институции и голяма част от бизнеса са преминали на дистанционна работа, а учениците и студентите - на дистанционно обучение.

Омбудсманът изтъква, че голяма част от гражданите са с драстично намалени доходи и без работа, затова е редно да бъде проявена социална чувствителност и разбиране към проблемите на клиентите на мобилните оператори.

„Известно е, че доставчиците на комунални услуги вече удължиха сроковете за плащане на месечните сметки, като гражданите получиха уверение, че няма да има прекъсване на електрическата енергия и водата при неплатени сметки. Надявам се споделяте мнението ми, че това с пълна сила следва да важи и за телефонните и интернет услугите, предвид тяхната специфика и важност“, подчертава гражданският защитник.

Facebook logo
Бъдете с нас и във