Банкеръ Daily

Общество и политика

Новите станции на метрото са почти готови

S 250 2c8decf6 62a9 47ec a526 0b9c90b1f840
S 250 d1b5fc41 fc9e 4995 8faf c2f2ed60b931
S 250 8905e878 0df9 4776 a195 f7d309080d71
S 250 5a4ce876 a3cb 4ad2 80a3 a1c9e909ad70

Кандидатът за нов кметски мандат в столицата Йорданка Фандъкова публикува снимки на някои от новите станции по третия лъч на метрото. Тя съобщи, че до няколко седмици строителните дейности по тях завършват и остават само изпитанията на влаковете преди пускането. 

Първият етап от третата линия са 8 км от "Подуяне" до "Красно село". Вторият - са 4-те км от "Красно село" през "Овча купел" до Околовръстния път при "Горна баня". 

"В последните 10 години изградихме 80% от метромрежата на София. Готови сме с проектите 5 нови участъка и 13 километра: от кв. "Хаджи Димитър" до кв. "Левски"; от Военната академия, през кв. "Гео Милев", кв. "Слатина", зала "Арена Армеец" до бул. "Цариградско шосе"; от Бизнес парка в жк "Младост" 4 до Околовръстния път при ИКЕА с връзка с началната станция на Симеоновския лифт; удължаване на Линия 1 под бул. "Царица Йоанна“ от метростанция "Люлин" до Околовръстния път с нов буферен паркинг; изграждане на междинна метростанция между станции "Сливница" и "Обеля" и връзка с нова жп гара на влаковете от западното направление", написа Фандъкова. 

С тях метрото на София ще има 65 км линии и ще обслужва над 650 хил. пътници на ден. В етап на подготовка са проектите за още 2 разширения с обща дължина 10 км - от надлез "Надежда" в посока "Илиянци"; от бул. "Черни връх" през кв. "Витоша ВЕЦ Симеоново" до "Студентски град". 

Припомняме, че пускането на първите спирки от третия лъч на метрото трябваше да се случи тази есен, но това ще се случи догодина заради изпитания, които трябва да направи фирмата-производител на новите влакове.

"Строителството ще приключи през октомври, но "Сименс" ще продължи с тестовете на влаковете и цялостната автоматика", посочи шефът на "Метрополитен" Стоян Братоев през август и допълни, че заради това не може да се обвържат с категоричен срок за пускане на новите линии, но все пак очакванията са това да се случи до края на годината. По новото трасе на подземната железница ще се движат нови влакове с намалено потребление на електроенергия, намалени нива на шум, както и с опция за движение без машинист. Водачите ще са с ограничени функции, но те ще бъдат обучени и за работа на ръчен режим.

Facebook logo
Бъдете с нас и във