Банкеръ Weekly

Общество и политика

Нови 30 регистъра тръгват онлайн до една година

Дългоочакваното електронно управление трябва да заработи през март 2015 година. Това стана ясно от думите на вицепремиерът Даниела Бобева по време на форум, посветен за аутсорсинг услугите. Догодина около 30 регистъра на различни администрации ще бъдат обединени, така че да предоставят най-масовите услуги онлайн. Бобева не пожела да каже кои услуги ще се предлагат по интернет от догодина, но посочи, че в момента това се уточнява с министерствата на вътрешните работи, на правосъдието, на инвестиционното проектиране и на земеделието.

Вицепремиерът обеща да бъде изготвен приоритетен списък с най-масовите услуги, които ще са от най-голяма полза за бизнеса и гражданите. Засега се знае, че сред тях ще попаднат системите на кадастъра и на ГРАО, тъй като всички искат бързо да се издават лични карти и задгранични паспорти.

Без видим ефект досега за въвеждането на електронното управление са похарчени цели 300 млн. евро. С тези пари през последните години много от администрации са си купували софтуер и сървъри, които обаче на практика не се използват. Много от системите пък са несъвместими помежду си и трябва да бъдат надградени, призна Бобева.

Стана ясно още, че през следващия програмен период за довършване на е-администрация страната ни ще може да ползва около 140 млн. евро от еврофондовете. "Това налага да бъдем изключително икономични", каза вицепремиерът. Тя обясни, че през тази и следващата година не се предвижда за целта да бъдат похарчени бюджетни средства.

В областните градове ще има административни центрове за комплексни услуги, при които обикновено се изисква предоставянето на множество документи. По всяка вероятност първият такъв ще бъде открит в Шумен. Българската администрация предоставя общо 3000 услуги, а до дни ще бъде възстановен и междуведомственият съвет за електронно управление, допълни Бобева.

Facebook logo
Бъдете с нас и във