Банкеръ Daily

Инж. Георги Георгиев:

Най-лесно е да се каже, че това е незаконно строителство

"Има проблем с това да бъдат разплатени договорите за строеж на участъци от АМ "Хемус", тъй като са в нарушение на ЗОП и на ЗУТ, но понеже това е много трудно да се обясни детайлно на обществото, най-лесно е да се каже, че това е незаконно строителство". Този коментар направи инж. Георги Георгиев, зам.-председател на парламентарната комисия по регионално развитие, депутат от "Има такъв народ".

Той посочи, че от политическа гледна точка е лесно да се каже, че нещо е незаконно строителство, но:

"Трябва да се търси по-разумно решение, свързано с финансирането, със Закона за публичните финанси, за да не е скъпо строителството, със Закона за обществените поръчки. Слагането на всичко под формулировката "незаконно строителство" е твърде крайно и нищо не решава".

Инж. Георгиев обясни, че по Закона за устройство на територията незаконното строителство не може да бъде узаконено и трябва да се разруши и да се възстанови в първоначално състояние.

По думите на депутата от ИТН протестиращите работници от пътностроителния бранш трябва да искат заплатите си от работодателите им, които са имали "устни договорки" с управляващите от правителството на Бойко Борисов.

Според инж. Георгиев трябва да се направи точен анализ от МРРБ кои фирми са си изпълнили честно и почтено работата и тя е приета като качествена и от наличните средства, постъпили в държавата от преизпълнението на приходите, да бъдат заложени средства в бюджета, за да им бъде платено.

"Аз лично призовах за това от парламентарната трибуна министъра на финансите Асен Василев. До снощи такъв разчет не е представен", посочи депутатът от "Има такъв народ" пред БНР. 

Зам.-председателят на парламентарната комисия по регионално развитие подчерта, че дългосрочно решаване на проблема ще има, ако отделно се планират средствата за капиталови разходи - дългогодишно и координирано със средствата по европейските оперативни програми и с Плана за възстановяване.

"Тогава подходът би бил съвсем различен и не би била възможна такава липса на финансиране", смята той. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във