Банкеръ Daily

Общество и политика

Над 20 хиляди полицаи ще охраняват изборния процес

В МВР е изграден щаб, който координира цялостната дейност с всички ведомства и институции, имащи отношение към изборния процес. От 8 март е изградена денонощна телефонна линия и имейл, на който всички граждани, които желаят, могат да подават сигнали, свързани с нарушение на изборния процес, отделно такива сигнали могат да бъдат подавани и в районните управления и на тел. 112. Това заяви на брифинг за сигурността на изборите зам.-директорът на Главна дирекция "Национална полиция" Тодор Гребенаров.

Със заповед е изградено междуведомствено звено от прокуратурата, МВР и ДАНС за противодействие на престъпленията и нарушенията, свързани с изборния процес, касаещ купуването и продаването на гласове и защита на политическите права на гражданите.

До момента има подадени 144 сигнала за нарушение на изборните правила, по 163 преписки се извършват предварителни проверки, образувани на 14 досъдебни производства за престъпления по член 167, 8 и 9 от НК, задържаните лица са 34, общо профилактираните лица са 1053 към настоящия момент, които са предупредени писмено с протокол.

Извършено е охранително и противопожарно обследване на двете печатници, които изготвят изборните материали и бюлетини, и едната печатница, която изготвя печатите за секциите, логистичната база, където се съхраняват техническите устройства за машинно гласуване, всичките 31 РИК-а, плюс местата по общините, където ще се съхраняват изборните книжа и материали до 3 април.

В петък от 12.00 до 17.00 ч. предстои създаване на необходимата организация за логистика, съпровод и охрана на техническите устройства за машинно гласуване до областните центрове. Общата бройка машини, които ще бъдат доставени до секциите, ще бъде 9394.

Общо над 20 000 служители на МВР ще участват в охраната на 7026 места с 11 983 секции на територията на цялата страна.

Определени са 409 подвижни секции за трудноподвижните хора. Подадени са молби за охрана в 88 секции в COVID болници и 185 подвижни COVID секции.

За всички служители на МВР са осигурени лични предпазни средства - маски и ръкавици, а за участващите в подвижните COVID секции допълнително ще бъдат осигурени еднократни защитни облекла.

Зам.-директорът на Дирекция "Български документи за самоличност" Цветомир Панчев обяви, че е създадена ускорена организация за издаване на лични карти през март, като за месец са издадени над 125 000 лични карти, два пъти повече в сравнение с предходните избори. Възможността за гласуване с изтекли лични документи е разписана в Закона за извънредното положение.

От началото на март досега на територията на цялата страна е извършена проверка на 6923 обекта, в които ще се провеждат изборите, казаха от Пожарна безопасност. При тези проверки най-особено внимание е обърнато на услугите за успешно пожарогасене и успешна евакуация на пребиваващите в сградата в деня на изборите. При проверките са връчени 378 противопожарни предписания.

Facebook logo
Бъдете с нас и във