Банкеръ Daily

Комуникационен специалист:

Липсата на нормална комуникация ражда чудовища

Комуникоционният експерт Любомир Аламанов разкритикува начина, по който служебното правителство въведе задължителните зелени сертификати. Според него е трябвало да се направи нещо много просто - да се каже преди два месеца, или даже преди месец, че при продължаване на тенденцията за покачване на позитивните случаи и починалите хора, тези мерки ще бъдат взети. По думите му трябваше спокойно един месец да се комуникира, че ще бъде въведен задължителен Зелен сертификат.

"Днес за пореден път видяхме как добри мерки, които са предназначени да спасяват животи, се провалят имиджово заради липса на нормална комуникация", написа Аламанов.

"А партиите нямаше нужда да яхват тази грешка. И да се опитват да я обръщат в предизборен позитив, макар и на цената на съсипване и малкото останало доверие у масовата публика. Недостойно е", допълва той.

 

Ето какво написа Любомир Аламанов във Фейсбук:

Липсата на нормална комуникация ражда чудовища.

Често го повтаряме това правило с колегите Alexander Christov и Daniel Kiryakov от Центъра за анализи и кризисни комуникации. И за пореден път виждаме пряко доказателство за верността му.

Какво се случи:

Ръст на заболелите. Ръст на починалите. Почти спрял процес по ваксинация. Излизаме отново на първи места в света по смъртност. Яростна антиваксърска кампания от страна на псевдопатриотични партии. Ясна тенденция на влошаване на положението.

Министерството на здравеопазването решава да наложи строги мерки за наличие на Зелен сертификат за посещение на голям брой затворени публични обекти. Както между другото е в почти всички нормални страни.

Как го направиха:

Рязко. От вчера за днес. Без нормална комуникация. Без време за подготовка. Без възможност хората да си организират живота.

Да, колкото и да е странно, виждаме как полезни и животоспасяващи мерки настройват цялата страна срещу самите себе си. Почти всички партии се възползваха да се упражняват върху служебния кабинет. А нормалните хора трескаво се опитваха да си пренаредят дневния режим.

Какво трябваше да се направи:

• Много просто – да се каже преди два месеца, или даже преди месец, че при продължаване на тенденцията за покачване на позитивните случаи и починалите хора, тези мерки ще бъдат взети.

• Трябваше спокойно един месец да се комуникира, че ще бъде въведен задължителен Зелен сертификат.

• Трябваше да се комуникира на медицинските лица какво задължение имат да се ваксинират.

• Трябваше да се комуникира с всички на държавна служба какво е отношението на държавата към ваксините и каква е тяхната отговорност към хората.

• Трябваше да се комуникира с всички учители и преподаватели какво е отношението на държавата към ваксините и каква е тяхната отговорност към учениците.

• Трябваше да се комуникира с всички болници и ваксинационни центрове, че ще се въведе задължителен Зелен сертификат, за да се подготвят за по-голям брой желаещи.

• Трябваше да се комуникира с Информационно обслужване, че сайтът за Зелени сертификати ще трябва рязко да поеме нараснал трафик.

• Трябваше да се говори с различните сектори как задължителния Зелен сертификат ще им се отрази, за да се предупредят хората и да се подготвят.

• Трябваше да направят няколко семинара с журналисти, за да разкажат пак за Зелените сертификати, какво представляват и защо ще ги направят задължителни. Даже и журналистите да си знаят, едно повторение не пречи.

• Трябваше да има клипове през час по всички електронни медии, че след месец ще се въведе задължителен Зелен сертификат. Хората да могат да се подготвят.

• Трябваше да има карета, статии, материали, колонки, страници, фолиа и всичко друго по всички медии, че след месец ще се въведе Зелен сертификат. Хората да могат да се подготвят.

И тогава щеше да има време хората да се подготвят.

Щеше да има време институциите и фирмите да се подготвят.

Щеше да има време да се изчистят непрецизните моменти в инструкциите.

Щеше да има време всичко да стане спокойно и нормално.

Измиването на ръце не е комуникация. Управление на очакванията, анализ на рисковете, процедури за превенция – това е истинската комуникация.

Днес за пореден път видяхме как добри мерки, които са предназначени да спасяват животи, се провалят имиджово заради липса на нормална комуникация. Да, липсата на комуникация ражда чудовища. Виждаме го на практика.

А партиите нямаше нужда да яхват тази грешка. И да се опитват да я обръщат в предизборен позитив, макар и на цената на съсипване и малкото останало доверие у масовата публика. Недостойно е.

Пазете се! Ваксинирайте се! Пазете близките си!

Facebook logo
Бъдете с нас и във