Банкеръ Daily

Общество и политика

Жалбите срещу ВиК операторите са се увеличили

Народното събрание прие Годишния доклад за работата на омбудсмана за 2018 г. след три часа представяне и обсъждане. Решението беше взето със 78 гласа "за" и три гласа "въздържал се", предава БТА.

През миналата година са подадени 12 890 жалби на граждани, 24 634 души са преминали през приемните на омбудсмана, 36 892 души са потърсили съдействие от институцията. Това е повече от два пъти нарастване на жалбите на гражданите спрямо 2015 г. и шест пъти повече в сравнение с 2009 г., отчете пред депутатите омбудсманът Мая Манолова. 

И през 2018 г. най-голям е броят на жалбите и сигналите от потребителите на обществени услуги, следват жалбите, свързани с нарушени или засегнати социални права, и на трето място са проблемите на собствеността. Отчита се увеличение на жалбите срещу ВиК операторите. Следват значителен брой сигнали, свързани с електронните съобщителни услуги, електроснабдителните и топлофикационните услуги. Нараства и броят на жалбите, свързани с екологични права на гражданите. 

През миналата година институцията на омбудсмана е внесла 11 законопроекта и две питания до Конституционния съд. В резултат на доброто взаимодействие с Народното събрание, с приети законови промени разрешение са намерили проблеми, свързани с пенсионирането на миньорите, получаването на наследствена пенсия от деца, останали без единия или двамата си родители, с некоректни работодатели. През миналата година близо 5000 работника са получили своите неплатени заплати в размер на 8 млн. лева.

''Мерят моя рейтинг, а би трябвало резултатите да се разделят поне на 60 (човека), колкото е моят екип'', коментира Манолова.

 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във