Банкеръ Daily

Общество и политика

Изсипаха азотен тор в морето от кораба при Камен бряг

Акцията по разтоварване на заседналия товарен кораб край Камен бряг продължава. Към 9.00 часа в района се изви силен вятър, усили се и вълнението, което със сигурност ще затрудни спасителните дейности, предаде БНТ.

По неофициална и непотвърдена информация до обед се очаква да бъде направен опит корабът да бъде изтеглен.

В ранната утрин самите спасители имаха нужда от помощ. Баржата, която трябваше да пренесе азотните торове, заседна. За щастие баржата вече е освободена и пътува към пристанището във Варна.

"Заседналата баржа е попречила на процеса на разтоварване", заяви Пенко Георгиев, директор на историческия музей в Каварна. По думите му вятърът, вълнението и лошото време ще усложни работата. "Заседналият кораб не е увредил подводни археологически обекти", каза още Пенко Георгиев.

Появи се обаче скандално видео в социалните мрежи, на което се вижда как греблото, което пренася азотния тор от кораба на баржата, буквално ги изсипва в морето. Оказва се, че машината, която трябва да пакетира тора се е развалила и по тази причина спасителите са решили да пренасят азотния тор с щипка.

БНТ потърси за коментар изпълнителния директор на Морска администрация Живко Петров, но той отказа такъв, защото е на един от корабите и ръководи спасителната акция.

Според експерти от Института по океанология разтварянето на азотния тор във водата може да доведе до бурен цъфтеж на водораслите, което да унищожи дънни организми.

Целта на акцията е да се отнеме поне половината от товара от 3300 тона азотни торове, които е превозвал "Вера Су", за да може да се вдигне носът и да се премести корабът.

Вчера стана ясно, че все пак от плавателния съд изтича азотен тор. По корпуса му има пробойни от скалите, в които е заседнал. В момента плавателният съд е укрепен с резервни котви.

Пробите от водата на Басейнова дирекция - Варна показаха завишено съдържание на нитритен азот, затова бяха взети нови.

В понеделник от транспортното министерство увериха, че торовете и корабът ще бъдат извозени до пристанище Варна, където ще останат, докато корабособственикът не заплати пълния размер на направените от държавата разходи.

Facebook logo
Бъдете с нас и във