Банкеръ Daily

Общество и политика

ГЕРБ-София опроверга твърдения на "Демократична България" за корупционна схема в Столичната община

Софийската организация на ГЕРБ в нарочна позиция опровергава изнесената днес от "Демократична България" информация за корупционна схема в Столичната община.

"В изнесените данни на "Демократична България" за договора между Столична община и "МТК Гроуп" няма нито един факт, който да е верен. 62  нови нископодови газови автобуси се движат по 15 линии на градския транспорт, така както е по договора между Общината и транспортния оператор", пишат от ГЕРБ. Според тях липсата на експертност по темата вероятно е причината да се твърди, че има  концесии по линиите. По думите им става дума за конкурсна процедура, която е публична и всички документи и етапи по нея са напълно прозрачни.

"Цената, която се заплаща по договор на частния оператор за километър пробег, е по-ниска от тази на „Столичен автотранспорт".  Конкурсът позволи да бъдат обновени автобусите, които бяха на средна възраст над 25 години и обслужваха северните територии на града. Всички пътници по тези линии сега виждат, че автобусите са нови", се посочва в позицията на столичната структура на ГЕРБ.

В становището се казва още, че използването на автобус, който не отговаря на критериите, дори като резервен, се санкционира веднага. "Това е неоспорим факт! В резултат на мащабна програма за модернизация на градския транспорт средната възраст на автобусите, които обслужват линиите на градския транспорт, е 6 години. Вече 90% от автопарка отговарят на най-високи екологични стандарти", категорични са от партията на Бойко Борисов.

По рано през деня Виктор Чаушев, кандидат за общински съветник в листата на "Демократична България", изнесе данни за концесията на автобусните линии от „МТК Гроуп“ в Северна София, одобрена през предходния мандат на Йорданка Фандъкова с гласовете на ГЕРБ, ВМРО и "Атака". Според нея, концесионерът трябва да обслужва 16, предимно крайградски автобусни линии на цена от 3 лв. на километър и годишен пробег от 5 579 000 км. Според него липсва подробна разбивка и от никъде не става ясно как е формирана цената от 3 лв./км и дали тя отговаря на европейските и български правила за „разумна печалба“ от 5 % при този вид дейност. Нямало и информация как е формиран този годишен пробег.

"Освен всичко, 7 от автобусите на концесионера са стари, 12 годишни, не отговарят на изискванията по договора (новопроизведени, климатизирани и ЕВРО VІ екологичен клас) и са без климатик, с екологичен клас ЕВРО ІV, дизелови. За да не се разпознават лесно, концесионерът е пребоядисал старите автобуси в цветовете на новите", твърди Чаушев.

Facebook logo
Бъдете с нас и във