Банкеръ Daily

Общество и политика

Финансирането на идеи и малки бизнеси в Европа вече ще е много по-лесно и достъпно

„Финансирането на идеи и малки бизнеси в Европа вече ще е много по-лесно и достъпно, защото договорихме нови правила за платформите за колективно финансиране, т.нар. краудфъндинг. Това е начин за събиране на средства за стартиращи компании или хора с интересни идеи. Компаниите представят проектите си на специални онлайн платформи и така могат да спечелят доверието на много, но по-малки инвеститори, които могат да са и обикновени физически лица." Това заяви българският евродепутат от ГЕРБ и ЕНП Ева Майдел. По думите й това работи много добре в САЩ и с новите правила се прави така, че платформите за колективно финансиране да могат да работят при еднакви правила във всяка държава на ЕС. Така една идея за иновативен продукт ще бъде представена и достъпна за инвестиране в нея от граждани от цяла Европа, което увеличава шанса да се съберат нужните за реализирането средства.

Ева Майдел е главен преговарящ за Европейската народна партия по регламента, който предстои да бъде одобрен официално от Европейския парламент и Съвета на ЕС в началото на 2020 г. След това правилата ще се прилагат директно в държавите без нужда от транспониране с национално законодателство.

„Това, което се опитваме да направим, е да използваме и обединим потенциала на Европа. Ако ние сме 27 отделни държави, шансът да се състезаваме на полето на новите идеи и технологиите със САЩ, Китай или Япония е малък. Ако обаче сме ЕС, с единен пазар, единни правила и общи капитали, тогава предимството е на наша страна“, допълни Майдел след приключването на преговорите между институциите на ЕС. Тя уточни, че има различни видове колективно финансиране. Най-популярните са тези чрез партньорско кредитиране, с дялов капитал и чрез предоставяне на компенсации, най-често под формата на продукта или услугата, когато се реализира с помощта на събраните средства.

Освен осигуряване на финансиране за нови проекти, предприятия или идеи, колективното финансиране носи редица други предимства. Например, то може да е начин за изграждане на общност около даден проект, което да доведе до получаване на съвети за подобряване и полезна информация за пазара и търсенето.

Успешна кампания за колективно финансиране може да подчертае потенциала и общественото доверие в бизнеса, което от своя страна да допринесе за по-лесно намиране на допълнително финансиране от други видове финансови източници, които ще приемат проекта за по-малко рисков.

Не на последно място колективното финансиране е силен маркетингов инструмент, защото предоставя публична онлайн трибуна за рекламиране и утвърждаване на продукт или услуга преди да са стъпили на пазара.

Facebook logo
Бъдете с нас и във