Банкеръ Daily

Общество и политика

Другата пролет започва строителството на тунела под Шипка

След близо три години забавяне Агенция пътна инфраструктура даде зелена светлина на проекта за строеж на тунел под Шипка. Този проект, който е мечта от десетилетия, трябва да облекчи трафика и доведе до четири пъти по-бързо пътуване между Северна и Южна България, а през него се очаква да преминават по 10 000 превозни средства на денонощие.

Реалните строителни дейности трябва да започнат през пролетта на 2023 г., прогнозира пред БНТ инж. Филип Маринов, представител на консорциума, който ще проектира и строи тунела под Шипка.

"Проектирането практически започна. Имаме 240 календарни дни да се предаде готов технически проект, след което срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 3 години и половина. До 8 месеца проектът трябва да бъде предаден и одобрен от техническия съвет на АПИ, след което да бъде издадено разрешение за строеж, след което започва самият строеж", каза инж. Маринов.

По думите му времето за проекта ще стигне, защото фирмата, която го прави, е с доста голям опит.

Трасето е дълго 10 километра и 550 метра, като 4 км са тунели, включително най-дългият тунел от 3 километра и 220 метра. Има и 2,5 км рехабилитация на пътя преди град Шипка.

Проектът доста ще скъси преминаването през прохода Шипка. Сега преминаването е около 26 км, което отнема 35-40 мин, а след като се изгради новият път, преминаването ще става около 10 минути, каза инж. Маринов.

Предвидените средства за проектиране и изпълнение на СМР са около 358 млн лв с ДДС.

Facebook logo
Бъдете с нас и във