Банкеръ Daily

Общество и политика

Дирекцията за правата на пациентите работи по първите сигнали

Новата дирекция за правата на пациентите към Министерството на здравеопазването започна работа по пациентски сигнали. Експертите вече обработват постъпили жалби и сигнали от граждани.

Новата дирекция ще помага не само в контрола по спазването на правата на пациентите, но също така ще може да разработва методологии, програми, стратегии, както и да предлага промени в нормативни актове. "Практиката е показала, че проблемите на пациентите са многобройни. Винаги в здравното министерство са постъпвали много жалби, сигнали във връзка с допуснати пропуски, нарушения и проблеми в здравната система. Основна цел на новата дирекция е да предлага начини за решаването на проблемите на пациентите чрез законови средства", посочи Елена Болтаджиева, съветник в кабинета на ресорния министър.

Дирекцията ще има решаваща роля и при възникнали спорове между засегнатите страни в сектора. Обсъжда се откриването на приемна, в която гражданите да могат да дискутират своите проблеми и заедно с експертите да търсят решенията им. Също така ще бъде създадена електронна поща, на която пациентите да могат да подават своите сигнали и жалби онлайн.

Временно изпълняващ длъжността директор на дирекцията е д-р Цветолюба Генкова, началник на отдел "Организация и метoдология на медицинските дейности, здравни политики и стандарти" в Дирекция „Лечебни дейности“ в Министерството на здравеопазването. Общото между експертите в новата дирекция е опитът, който те притежават в работата с пациентските организации.

Звеното за пациентските права беше създадено след промени в Устройствения правилник на здравното ведомство. 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във