Банкеръ Daily

Общество и политика

Дигиталният талон няма да оскъпи паркирането в София

До края на годината трябва да бъде въведен дигитален талон за плащане на паркирането в "синя" и "зелена" зона в столицата. В момента най-разпространеното плащане е чрез SMS, което се ползва от над 90% от потребителите. Почти всички останали плащания са с хартиени талони, а съвсем малък брой стават чрез паркомати Това съобщи изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност Христиан Петров. Новата услуга ще улесни на първо място чуждестранните гости на София, които обикновено не са абонати на българските мобилни оператори, а това е необходимо условие за изпращане на SMS за заплащане на зоните. Освен това тя ще даде възможност за заплащане с кредитна или дебитна карта посредством различни мобилни приложения.

Центърът за градска мобилност има договор за услугата SMS заплащане на паркирането в платените зони, който е сключен през 2015 година и изтича през месец септември тази година. Сега центърът ще може да се договоря условията за услугата пряко с мобилните оператори, като по този начин може да получи по-добри условия. Промяната по никакъв начин няма да се отрази на цените за паркиране в платените зони в София. 

Петров обясни и инвестиционната програма на Центъра за градска мобилност, провеждана благодарение на получените приходи от платените зони за паркиране. По думите му досега са изградени близо 3 километра тротоари с обща площ над 10 хиляди кв. м. В процес на изграждане е паркингът при метростанция "Национален стадион "Васил Левски" със 193 паркоместа. Друго постоянно разходно перо е поддръжката на зоните за платено паркиране, която включва подновяване на маркировката и поставяне на антипаркинг колчета на тротоарите. Директорът на Центъра за градска мобилност посочи, че се повишава интереса към услугата "Park and Ride", която позволява безплатно използване на буферните паркинги, стопанисвани от центъра при двупосочно пътуване с метрото от и до съответния паркинг. 

Летните разписания на движение на превозните средства в градския транспорт вече са в сила само през месеците юли и август, а не както преди години и през юни. Заедно с това увеличението в интервалите на движение е съобразено с конкретното натоварване, като в централните линии то е едва 2-3 минути. За стопанисването на навесите на спирките в градския транспорт, шефът на градска мобилност призна, че това е проблемен въпрос след провала на процедурата за концесията им. Въпреки това спирките се поддържат и обновяват според наличните средства за тази дейност. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във