Банкеръ Daily

Общество и политика

"Демократична България" разкри схема за източване на 22 млн. лв. за 8 години от Столична община

„Ще ви демонстрираме как се ощетяват интересите на софийски граждани в изключително сериозни мащаби през договори за концесия на транспортни услуги. За съжаление, това далеч не са единствените, сключени в ущърб на обществения интерес, договори и концесии. Ние, от "Демократична България", не само ще направим публични всички подобни актове на Столична община, но и, разбира се, ще сезираме компетентните органи". Това обяви арх. Борислав Игнатов, кандидат за кмет на София от "Демократична България" на специална пресконференция. По думите му политическите формации, които са го издигнали, са поели ангажимента при тяхно управление на столицата такива практики да не се допускат.

Думата взе Виктор Чаушев, кандидат за общински съветник в листата на "Демократична България", който направи основното изложение относно разкритата схема за източване.

„Става въпрос за концесията на автобусните линии от „МТК Гроуп“ в Северна София, одобрена през предходния мандат на Фандъкова с гласовете на ГЕРБ, ВМРО и "Атака". Според нея, концесионерът трябва да обслужва 16, предимно крайградски автобусни линии на цена от 3 лв. на километър и годишен пробег от 5 579 000 км. Докладът първо е внесен от Борислав Борисов (ГЕРБ), Калоян Паргов (БСП) и Борислав Бориславов (СДС). За втори път е внесен от Карлос Контрера (ВМРО). И в двата доклада липсва подробна разбивка как е формирана цената от 3 лв./км и дали тя отговаря на европейските и български правила за „разумна печалба“ от 5 % при този вид дейност. Няма информация как е формиран този годишен пробег, който в първоначалния вариант на докладите им дори е с 300 000 км повече", разказа подробно кандидатът за общински съветник.

По думите му, според отговор по ЗДОИ, Столична община също не разполага с никакви изчисления и разчита изцяло на честната дума на общинския съветник Карлос Контрера. Също така при подписването на договора с концесионера, Фандъкова не е защитила обществения интерес и не е поискала подробен разчет със съответните изчисления.

"Освен всичко, 7 от автобусите на концесионера са стари, 12 годишни, не отговарят на изискванията по договора (новопроизведени, климатизирани и ЕВРО VІ екологичен клас) и са без климатик, с екологичен клас ЕВРО ІV, дизелови. За да не се разпознават лесно, концесионерът е пребоядисал старите автобуси в цветовете на новите", продължи с изложението на фактите Чаушев.

От "Демократична България" са направили собствено изчисление каква би трябвало да е реалната цена за обслужването на тези линии, съобразно европейските и български норми за печалба. Изчисленията показват, че в момента се плаща близо 50 ( 0.49 лв.) стотинки повече на километър, което за 8 години би надплатило на концесионера минимум 22 милиона лева.

"Настояваме незабавно кмета на Столична община, Йорданка Фандъкова, да покаже всички документи и комуникация, какви санкции е наложила до момента на концесионера, включително и за използваните 7 броя стари 12 годишни автобуси", подчерта Виктор Чаушев. Той допълни, че политическото обединение ще сигнализира компетентните органи за тези съмнения за нарушения при разходване на публични средства.

"За пореден път разкриваме на гражданите на София корупционните схеми на статуквото на ГЕРБ, БСП, СДС, ВМРО и "Атака" в Столичния общински съвет. Нито една от тези партии не може да бъде реална алтернатива за по-добро управление на града", посочи кандидатът за общински съветник в София.

"Ще дигитализираме процеса на обществените поръчки и практически ще решим проблемите, свързани с тях и корупционните практики. Прозрачни и видими в реално време конкурси няма да позволят предварителни и задкулисни договорки. Така интересите на софийските граждани ще бъдат защитени”, обеща пък арх. Игнатов.

Методи Лалов, водач на листата за общински съветници на "Демократична България", подчерта, че в случая е много важен факта на нарушаване на процедури и закони. Той също посочи, че нарушенията и констатиране на престъпления са в прерогативите на компетентните органи, които ще бъдат сезирани за всички актове на Столична община и кмета, които ощетяват интересите на гражданите и нарушават законите.

Владислав Панев, съпредседател на Зелено движение и кандидат за общински съветник, даде конкретни примери как да бъдат избегнати параметри и цени в концесионните договори.

В заключение, арх. Борислав Игнатов отново увери софийските граждани, че подобни практики няма да бъдат допуснати от него като кмет и от групата на "Демократична България" в Общинския съвет.

Facebook logo
Бъдете с нас и във