Банкеръ Daily

Общество и политика

ЦИК и СЕМ си стиснаха ръцете за специален мониторинг на предизборната кампания

Централната избирателна комисия и Съвета за електронни медии подписаха споразумение за мониторинг на дейността на доставчиците на медийни услуги по време на предстоящата предизборна кампания. Документът, който беше подписан от председателите на ЦИК Ивилина Алексиева и на СЕМ доц. Георги Лозанов, определя принципите и параметрите на специализирания мониторинг, който СЕМ ще осъществи върху дейността на доставчиците на медийни услуги в периода на предизборната кампания.

"Мониторингът е важен, защото показва безплатната част и платените форми на агитаци", обясни доц. Георги Лозанов. Той допълни, че безплатната част от агитация и отразяване на кампанията не е просто една условна норма, тъй като от това зависят например дали ще се купуват гласове или няма да се купуват. По думите му ако има реална кампания, която да помага на избирателя да се ориентира в политическата ситуация, както и на политиците чрез медиите да дадат своите послания, тогава мисълта те да платят пряко на избирателите, за да гласуват, за тях започва да губи смисъл.

Лозанов посочи още, че наблюдателите на Организацията за сигурност и сътрудничество в Европа (ОССЕ) са били смаяни от факта, че предизборните кампании в България преминават основно чрез платени форми. Организацията е отправила препоръки да се възстанови делът на неплатената форма на отразяване на предизборните кампании и да се означават ясно платените.
 

Facebook logo
Бъдете с нас и във