Банкеръ Daily

Общество и политика

Цялата енергия на тази кампания е във Фейсбук

"Вижда се един опит на повечето кандидати да говорят за себе си, за това което са правили, което ще правят, а не толкова да асоциират себе си като част от една голяма партийна идея, която би трябвало да обедини хората. Това е и първата кампания, в която аз срещам и толкова имена на районни кметове." Това каза пред БНР проф. Десислава Бошнакова, ръководител на департамент "Масови комуникации" в НБУ по повод разликите между тази предизборна кампания за местния вот спрямо всички предишни.

По думите й невъзможността чак толкова много хора да участват в ТВ и радио изяви насочи цялата енергия на тази кампания във Фейсбук. "Въпросът е, че когато човек си отвори Фейсбука, или поне аз, оставам с усещането, че съм единственият човек, който не е кандидат. Според мен малко се пресолява цялата тази история, защото единственото, което на мен ми се случи като нормален гражданин, е да блокирам разни хора или платени реклами, защото просто не искам да гледам това“, посочи Бошнакова. Според нея потребителите на социалните мрежи трябва да проверяват кой спонсорира посланията към тях.

„Не можем да прехвърлим вината само на тези, които искат нашия глас, за това, че ние не сме прочели листовката с малките букви. Важно е да знаем кой дава тези пари. Аз лично като видя реклами, спонсорирани от самия кандидат, малко започвам да се съмнявам. Ако човек е бил толкова време на държавна позиция и сам си спонсорира рекламата, значи има много добри доходи. Ако е спонсориран от компания, тази компания какъв интерес има да подкрепи съответната политическа партия. Тъжното е, че те са толкова много, че ако човек тръгна да проверява всяка, трябва това да работи – проверяване“, каза още тя.

Бошнакова изтъкна, че винаги има разлика  между сондажите онлайн и реалните резултати. По думите й е хубаво да си дадем сметка, че има много хора, които са извън Фейсбук. "От тази гледна точка на мен ми е странно защо тези кандидати нямат сайтове. Ако разчиташ само на това, което се случва във Фейсбук, могат да го видят хората само с профили във Фейсбук…“, обърна внимание проф. Десислава Бошнакова.

Според нея докато изборите не приключат, не можем да знаем какво ще се случи и винаги трябва да се очакват изненади. Тя подчерта, че ще запомни настоящата кампания с многото „неясни и неконкретни послания“ и заимстване на идеи между кандидатите.

 „Мисля, че хората ще излязат и ще гласуват с малко по-голяма доза разум, който да надскочи партийното, защото, както виждате, разликата между самите партии вече е толкова размита, че аз на моменти не мога да разбера точно каква е. Мисля, че имаме нужда от промяна и много се надявам на тези избори да се случи", посочи в заключение Бошнакова.

Facebook logo
Бъдете с нас и във