Банкеръ Daily

Общество и политика

БСП подкрепи ГЕРБ за АЕЦ "Белене"

Драгомир Стойнев, Жельо Бойчев и Георги Свиленски

Очаквано БСП се обяви за подновяването на проекта АЕЦ "Белене". Ръководството на левицата изказа задоволство, като посочи, че е настоявало за размразяването на проекта още преди месеци. "Хубаво е, че отново се говори за този проект", заяви социалистът Драгомир Стойнев, но добави предпазливо, че партията му иска да се убеди, че това не е поредна PR акция на правителството. Все пак според Стойнев страната ни имала нужда от нови мощности. "За нас проектът "Белене" винаги е бил на дневен ред", припомни той на брифинг в централата на "Позитано" 20.

В понеделник още една от парламентарно представените формации се обяви за строежа на атомната централа - ВМРО на вицепремиера Красимир Каракачанов. Това на практика означава, че ГЕРБ, БСП и ВМРО имат достатъчно гласове, за да премахнат мораториума върху изграждането на АЕЦ-а, наложен от партията на Бойко Борисов през 2012 година. 

БСП разкритикува правителството на Борисов по друго направление - пакета "Мобилност", свързан с международните превозвачи. Според "червената партия" централната власт не може да защити националните интереси. 

Социалистът Георги Свиленски отбеляза, че кабинетът е проспал една година от обсъжданията. Свиленски извади документи, от които става ясно, че позицията на нашето правителство е, че подкрепяме мобилния пакет. Министерският съвет възложил на министър Ивайло Московски пред Съвета да изрази нашата подкрепа. Документите са от края на 2017 година, уточниха от БСП. 

"Червените" представиха документи и на другите членки, които се противопоставят на пакета Маркон. "България мълчи. Превозвачите са били предадени от българското правителство", категоричен бе Георги Свиленски. 

Той съобщи, че БСП ще извика в парламента премиера Бойко Борисов, за да обясни какви мерки ще предприеме.

На свой ред превозвачите се заканиха, че ще блокират София на 16 и 17 май по време на срещата на върха между лидерите на ЕС и Западните Балкани. Собствениците на транспортни фирми се опасяват, че новите правила, добили известност като "Закона Макрон", ще оставят без работа 120 000 българи. Според новите правила всеки шофьор ще трябва да се прибира в родината си на всеки 3 седмици, освен това командировъчните на българските шофьори трябва да са равни на командировъчните в дадената държава, което ще натежи административно на фирмите.

Facebook logo
Бъдете с нас и във