Банкеръ Daily

Общество и политика

БСП обвини управляващите в лобизъм заради транспортния закон

Георги Свиленски

От БСП попитаха управляващата партия кой ще поеме политическа отговорност за изгорялата магистрала "Струма". От левицата критикуваха и законопроекта за пътните превозни средства, въвеждащ хартиени паспорти на колите, предложен за обществено обсъждане. По този начин според тях се прокарват лобистки интереси. 

"Четири дни ни занимават с прехвърляне на отговорности за пожара на АМ "Струма" - между Областно пътно управление-Кюстендил, кметът на Дупница, Агенция "Пътна инфраструктура", посочи заместник-председателят на парламентарната група на "БСП за България" Георги Свиленски на пресконференция в централата на социалистите. По неговите думи всички тези институции ги обединява едно единствено име, един единствен човек и това е премиерът Бойко Борисов. Свиленски призова Борисов освен да пътува "по измитите, добре осветени пътни участъци", да слезе под съоръженията, за да види какво има под тях, защото вече излизали информации за гуми под Аспаруховия мост и боклуци на други места. "Работата на министър-председателя е не само да осигурява изграждането на пътищата, защото той не ги прави, а работата е и да контролира функционирането и движението по пътищата и по тези участъци. В тази си работа г-н Борисов катастрофира", категоричен е парламентарният лидер на левицата.

Свиленски също така  припомни, че на 19 август изтича срокът за обществено обсъждане на законопроекта за пътните превозни средства, в който управляващите виждат начин за намаляване на жертвите по пътищата. БСП е на мнение че единственото, което се прави с този закон, е прокарване на лобистки интереси и нито един текст не е в интерес на българските шофьори, на българските граждани и безопасността. Така държавата излиза от административните и контролните си функции, тъй като в лицето на ИА "Автомобилна администрация" ще спре да контролира пунктовете за техническите прегледи по неясни причини и ще ги даде на частна фирма. Отново държавата в лицето на КАТ ще спре да регистрира автомобили и ще ги даде на частни фирми, като отново обаче ще трябва да се мине за крайна регистрация през КАТ. Т.е. какво се цели с това нещо - едни хора да получават едни допълнителни пари, обобщи Свиленски и допусна, че техническият преглед и регистрацията в КАТ ще поскъпнат. 

От социалистическата партия предлагат режимът за регистрация на сервизите да е уведомителен. Димитър Данчев от своя страна посочи, че предложеният в законопроекта режим не е ясен, защото ще бъде уреден с последваща наредба. Още сега да внесат за обсъждане и наредбите, които трябва да последват този нов закон, призова той. Според него законопроектът предвижда 1000 лева глоба за всеки, който се осмели сам да извърши ремонтна дейност на автомобила си. 

В отговор транспортният министър Росен Желязков заяви, че няма да позволи увеличаване на административната тежест и спекулации на тема лобизъм и интереси. Той добави, че готвените законопроекти не са само на работната група, на министъра и на кабинета, но те ще ангажират и мнението и вниманието на Народното събрание.

"Ние искаме да имаме ефективен контрол на техническото състояние, на достоверността на моторното превозно средство, което се внася, и искаме да бъде облекчен продавачът и купувачът при регистрацията на моторното превозно средство", добави Желязков.

По думите му, темата за автосервизите е неразбираема.

"На пресконференцията на БСП е предложен режимът да е уведомителен за първите две години на автосервизите, за да се види колко и какви автосервизи има в страната", поясни той и добави, че трябва да се знае, когато се правят ремонти, каква е оторизацията и какъв е произходът на частите, както и какво е качеството на труда. "Това е с оглед безопасността на извършваните ремонти и последиците от тях", посочи той.

Желязков каза още, че хората ще могат сами да извършват ремонтни дейности. "Сервизна дейност, която се извършва срещу заплащане, е тази, която трябва да бъде регистрирана. Всеки може сам да си извърши дейността по ремонт любителски, но ако не е срещу заплащане", категоричен бе той.

Facebook logo
Бъдете с нас и във