Банкеръ Daily

Общество и политика

Борислав Игнатов предлага увеличение на бюджета за тротоари в София с 400%

Борислав Игнатов

Кандидатът за кмет на столицата, издигнат от "Демократична България" Борислав Игнатов предлага да бъде увеличен бюджетът за изграждане на тротоари. Темата на третото обществено обсъждане на програмата на арх. Игнатов беше "София - мобилна столица". Основен акцент в програмата е предвиденото увеличение с 400% на общинския бюджет за тротоари още първата година.

"Пешеходната достъпност е нещо, което в София сякаш е забравено през последните години, а всъщност всички ние се раждаме пешеходци. Имаме конкретни предложения за разширяване на пешеходните зони, за тяхната свързаност, така че да можем в  по-голяма площ да се придвижваме по най-полезния и най-естествения начин за човека“, заяви кандидат-кметът.

Транспортът и неговата свързаност са друг важен момент в програмата. Основна задача на партията, която да се реализира веднага, е да реорганизира автобусните линии, така че да има отвеждащи линии към метрото. Метрото ще продължи да се развива, но със значително по-бързи темпове при по-добра организация и оптимизация на процесите. Залага се много и на велосипедния транспорт, защото тези мерки веднага ще дадат отражение върху чистотата на въздуха в София. По думите на Игнатов всичко в програмата се реализира благодарение на основния инструмент, който представихме – дигитализацията и прозрачната община. Това означава ясна отчетност, свързаност между системите, интелигентно управление между всички видове дейности в общината и особено в градския транспорт.

Мерките и приоритетите в областта на мобилността в София бяха представени от  Симеон Ставрев от "Да, България", Свилен Овчаров от "Зелено движение" и  Виктор Чаушев от ДСБ. Те са разделени в 5 направления: бърз и удобен градски транспорт - алтернатива на личния автомобил по времепътуване; нова организация и управление на транспорта – гаранция за прозрачното харчене на общинските средства; София на велосипедите и микромобилността, които допълват градския транспорт;  София – град, приятел на пешеходците; София – спокоен и тих град, без транзитен трафик.

Според Виктор Чаушев основна цел е да се увеличи броя на пътниците в градския транспорт, чрез стимулиране на големите компании да купуват карти за служителите си, да се подобри интеграцията на градския транспорт и по този начин да бъде намален трафика. Свилен Овчаров смята, че във всеки голям европейски град използва потенциала на крайградската железница. Това ще намали трафика при входните артерии на града, стига ЖП транспората да бъде вързан и интегриран с останалия градски транспорт.

Симеон Ставрев представи идеята да бъде изведен транзитния трафик от центъра на града. "Предлагаме да завършим пътната инфраструктура на ринговите булеварди и пробивите. Ще се борим с шумовото замърсяване в града, което се прави пилотно в момента в различни европейски градове. Искаме да се преборим с пистовите мотори, които карат из града, с нарушението на правилата и безпрецедентното увеличение на скоростта на автомобилите и мотоциклетите, което е абсолютно недопустимо", посочи той.

Facebook logo
Бъдете с нас и във