Банкеръ Daily

По повод решение на СОС за тарифната политика на столичния градски транспорт

Бонев не можа да обясни защо се махат талоните и картите за 1 линия

Тарифната политика на столичния обществен транспорт беше остаряла и усложнена и не се възползваше от т.нар. билетна система, от сините валидиращи устройства в превозните средства. Това обясни пред Радио София независимият общински съветник Борис Бонев във връзка с решение от последното заседание на СОС.

Той подчерта, че целта е била да не се повишават цените на картите за цялата градска мрежа (50 лв./месец, персонализирана), включително и годишните (365 лв.), както и да се въведат привилегии за младите пътници.

"В Студентския град има много автомобили. Искаме младите хора да си създадат навици да пътуват с градския транспорт", допълни Бонев.

В този смисъл той обаче не можа да обоснове премахването на 10-те талона (за 10 пътувания х 1,20 лв.) и картите за една линия, както и за метрото – нещо, което е предпочитано от работещите с вече създадени навици да пътуват без лични автомобили.

С билетите 30+ (за 1,60 лв.) и 60+ (2,20 лв.) хората ще могат да се прекачват многократно в рамките на посочените минути, отбеляза общинският съветник. Срокът е за последното прекачване, а не за цялото пътуване. Ученици и студенти също вече ще могат да си купуват годишна карта на цената за 10 месеца. Въвежда се и младежка карта за 250 лв. на година за хората до 26 години.

"Градът трябва да стимулира ползването на транспорта при всички видове пътувания. Улесняваме гражданите да си закупят най-изгодната годишна карта (по 1 лев на ден) на три вноски", каза още Бонев. Той призна, че софийският транспорт е натрупал над 150 млн. загуби само през последната година.

Очевидно това е сред основните причини за поскъпването на пътуването в София, колкото и общинските съветници да не го казват открито.

Възможно е нощният транспорт да се възстанови от есента, най късно от 31 март 2023 г., и тогава за него ще важат годишните карти.

Дори и с новите възможности и цени, столичният обществен транспорт остава най-евтиният начин за придвижване в София, изтъква съветникът, излъчен от "Спаси София".

Промените се въвеждат на два етапа – от началото на септември и от 1 януари 2023 година.

Бонев посочи още, че от септември тръгват две нови експресни линии, които през Околовръстния път ще свързват "Младост" и Бизнес парка с големите южни квартали на София:


  • Автобус №109 ще свързва "Лозенец", метростанция "Витоша" и "Кръстова вада" с Бизнес парка и "Младост" 2.


  • Автобус 110 ще свързва бул. "България", "Борово" и "Бъкстон" с Бизнес парка и "Младост" 1.

Двете линии ще бъдат експресни - няма да влизат в локалното платно на Околовръстното шосе и така ще избягват тапите на кръстовищата. Те ще свързват транспортните възли и метростанции с големи бизнес зони с хиляди работни места и гъсто населени квартали.

Facebook logo
Бъдете с нас и във