Банкеръ Weekly

Общество и политика

Бойко Борисов пак най-отразяван в медиите

Партия ГЕРБ и лидерът й Бойко Борисов са най-често попадащите в медийното пространство според предварителните данни на "Мониторинг 2014". Наблюдението се осъществява от Института за социална интеграция в партньорство с Фондация за европейски прогресивни изследвания. Неправителствената организация провежда изследването за трета поредна година. Тя е член и на Обществения съвет към Централната избирателна комисия. В количествения мониторинг са изследвани 20 медии в периода 25 март - 10 април. Изборът на електронните медии е на принципа "наблюдаване на засилено политическо присъствие".

Междинните данни сочат, че ГЕРБ е попадала в медиите 5218 пъти, а опонентите им от БСП - 4371 пъти. "Прави впечатление, че старите партии, които през последните години са участвали във властта, без изключение са отразявани по-скоро в отрицателен контекст. Положителна е тенденцията при отразяването на партия "България без цензура", обясни политологът и социолог Стефан Георгиев. Положително са отразени и изявите на "АБВ ", но тя е присъствала значително по-малко в медийното пространство.

Мониторингът е засякъл, че 32% от информацията за предстоящите избори, която се излъчва в регионалните медии, е политическа реклама. В същото време разясненията за начините на гласуване и самите избори са само 1% от медийното съдържание. Анализаторите установяват и че журналистическите материали за Централната избирателна комисия са два пъти повече в сравнение с миналогодишната ситуация за предсрочни парламентарни избори. Изследователите обясняват, че по-застъпеното отразяване се дължи на промените в Изборния кодекс и състава на Комисията.

"Почивните дни непосредствено преди старта на предизборната кампания и след нейното начало оказаха влияние и убиха инерцията на тази кампания", заключи Георгиев. Друг извод от изследването гласи, че настоящата кампания у нас за евродепутати прилича по-скоро на местни или парламентарни избори. Освен това заявяването на част от водачите на листите, че няма да участват в Европейския парламент, води до допълнителна демотивация и загуба на интерес.

 

Мая Иванова

Facebook logo
Бъдете с нас и във