Банкеръ Daily

Общество и политика

"Барометър": Увеличава се броят на тези, които няма да гласуват

Леко повишение в намерението на гласоподавателите твърдо да упражнят гласа си на 26 май отчита социологическата агенция "Барометър" няколко дни преди евроизборите.

Броят на убедените, че ще гласуват нараства от 33,8% на 37,5%. Повишение обаче се отбелязва и при твърдо решилите да не го правят - от 29,7% на 33,6%. Колебаещите се са все по малко - от 36,7% те вече са 28,9%, като основните тенденции в предпочитанията им за кого да дадат вота си се запазват с превес на ГЕРБ над основния им опонент БСП. Затвърждава се подкрепата за ВМРО.

От агенцията прогнозират, че избирателната активност ще остане относително ниска - 37,5%.Тенденцията за превес на ГЕРБ пред БСП се запазва въпреки продължаващата размяна на предизборни остри реплики между лидерите им, посочва агенцията. Според нея това не само, че не носи полза за никоя от двете формации, но дори започва да отблъсква избирателите им.

Твърдо желание да гласуват за ГЕРБ заявяват 30,9% от анкетираните, а столетницата подкрепят 27,2%. Това би гарантирало 6 сигурни евродепутати за ГЕРБ и 5 за БСП, с възможност да нараснат с още един в зависимост от финалната избирателна активност в неделя. ДПС също ще имат сигурно представителство в Европарламента със заявена подкрепа от 10,5% от участниците в проучването. Движението вероятно ще излъчи 2-3 евродепутати.

От своя страна ВМРО с водач на листата Ангел Джамбазки продължава да привлича симпатизанти и подкрепа им нараства до 8,3% от анкетираните, което също осигурява представителство в Европарламента. От "Барометър" не изключват възможността партията да си осигури и втори евродепутат.

Проучването показва, че много от избирателите не знаят дори датата на провеждане на изборите за Европейски парламент и отговарят с "не се интересувам". Причината може да е както възприятието на евроизборите като нещо незначително за ежедневието на българите, така и провеждането на изборите по време на слетите почивни дни около неработния 24 май.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във