Банкеръ Daily

Общество и политика

„Активни потребители” започват проверки на сандвичите в училищните лавки

„Етикетите на храните, които се продават в училищните лавки изобилстват от съставки, които децата не ги разбират и не знаят дали тези съставки са вредни за здравето“. Това коментира пред БНР Богомил Николов от „Активни потребители” по повод предстоящите проверки от 15 септември за качеството на храната в училищните лавки и заведенията, намиращи се в близост до училищата.

„Искаме да заострим вниманието на родителите към храната, която децата си купуват извън столовата храна, за която има много строги изисквания по отношение на качеството - с акцент към здравословното хранене“, обясни той.

Богомил Николов заяви още, че трябва да има непрекъснати проверки на храната и в училищните столове, и на съседните заведения, а проверките трябва да са регулярни. „Ще проверяваме най-вече сандвичите, които се продават в училищните лавки, защото с колбас или с млечен продукт, би трябвало да съдържат по-малко Е-та, но на практика това не е така“, добави той.

Богомил Николов припомни, че са внесли в Министерство на земеделието и храните предложения за промени в Наредбата за имитиращите продукти, така че продуктите, съдържащи високо водно съдържание, да се етикетират като имитиращи. „Тези продукти трябва да бъдат задължително обозначени и тогава, когато супермаркетите ясно приложиха това правило, хората спряха да ги купуват, независимо, че те са евтини“, коментира Николов.

На въпрос има ли санкционирани търговци във връзка с това, че парламентът прие мерки за глоби и наказания на търговци, които повишават цените на основни продукти, Богомил Николов поясни, че ако има тенденция за повишаване на цените на храните през есента, причината би била, ако е имало по-лоша реколта или затруднения в транспорта и снабдяването. "Може да се засегнат ограничени райони, заради транспортните връзки и затворени пунктове по границата", каза той.

Във връзка с жалбата на активни потребители до Комисия за защита на потребителите до и Комисията за регулиране на съобщенията заради сигнали от потребители на мобилни услуги, че биват приканвани да сключват нови договори, които впоследствие се оказват неизгодни за тях, Николов съобщи, че тези нелоялни търговски практики са масови.

Всяка година КЗП налага над 30 санкции на трите оператора по тези сигнали, но това не постига никакъв ефект, заради ниските глоби. Изключително належащо е глобите да бъдат актуализирани в закона и те да се обвържат с годишния оборот на компаниите“, категоричен е Николов.

Facebook logo
Бъдете с нас и във