Банкеръ Daily

Общество и политика

70% от българите ще прекарат празниците в тесен семеен кръг

64% от българите одобряват строгите противоепидемични мерки в страната, и дори смятат, че са закъснели. Една трета категорично не приемат мерките, но делът им е намалял с 10%, в сравнение с пролетта. Данните са от национално-представително проучване, проведено от голяма агенция за маркетингови изследвания.

От началото на пандемията до момента чувствително расте доверието на населението в необходимостта от мерките и ефективността от тях. 80% са категорично убедени в спазването на личните предпазни мерки, каза пред БНР Даньо Димитров - изпълнителен директор на агенцията, осъществила допитването.

"Колкото повече преминава време на съвместния ни живот с този вирус, се вижда по-голяма увереност на хората в това, че мерките са нужни, в това, че трябва да се спазват мерките за лична хигиена, дезинфекция, носене на маски, социална дистанция", посочи той.

По-евтини подаръци и по-скромна празнична почерпка подготвят българите за Коледа и Нова година. Повечето от тях споделят, че нямат настроение да празнуват.

70% от анкетираните сочат, че ще прекарат празниците в най-тесен семеен кръг. Четири на сто дори твърдят, че ще останат сами и едва под 3% планират събирания с приятели или колеги.

Между 75 и 100 лева предвиждат повечето българи за подаръци по празниците, при това за най-близките си хора. Едва една трета ще похарчат повече от 250 лева. Обезпокоителен, според експертите, е делът от 4% на тези, които изобщо не възнамеряват да купуват подаръци, каквато група предходната година не е имало.

"По-скоро работещите са посочили, че ще се въздържат да купуват подаръци, тоест видно е как имаме една доста по-голяма резервираност, свързана с харченето на пари. Хората, които нямат възможност, по-скоро няма да купят, отколкото да заложат на заем или кредит", както е било през миналата година, каза Даньо Димитров.

Коледната трапеза ще е по-богата от Великденската, но по-скромна от миналогодишната и споделена в масовия случай само със семейството.

Facebook logo
Бъдете с нас и във