Банкеръ Daily

Новини

Зареди се с добро настроение

Летните месеци юли, август и септември тази година донесоха доста положителни емиции за хотелиерите по българското Черноморие. Хубавото време доведе повече туристи у нас, а националната статистика показва, че те са похарчили повече пари в туристическите фирми. Към края на септември приходите от нощувки са се увеличили с 15.4% на годишна база и са в размер на 91.3 млн. лева. В основната си част те продължават да идват от чуждестранни туристи - общо 69.5 млн. лв. спрямо 21.8 млн. лв., получени от нощувки на българи, към края на деветмесечието. Увеличението в сравнение със същия период на 2011 г. е съответно с 16.1 и с 13.1 процента.


Повечето от българите, които са предпочели плажовете на нашето Черноморие, обаче все още търсят по евтиния вариант за почивка. От една страна, избират по-ниско категорийните хотели, а от друга - се насочват към тези места, които обявяват някакви намаления и предлагат услугата ол инклузив.


През деветмесечието общият брой на пренощувалите лица се е увеличил с 8.7% на годишна база и достигна 4.6 млн. души. Относителният дял на българите сред тях е 47 на сто. В по-голямата си част (69.3%) българите са нощували в хотели с една и две или три звезди и са реализирали средно по 2.5 нощувки. Броят на пренощувалите чужденци пък е 301 200 души, като 63.1% от тях са посетили хотели с четири и пет звезди и са реализирали средно по 5.2 нощувки.


Върху влошаването на резултатите на туристическите дружества влияние оказва и ръстът на сделките с ваканционни имоти през изминалия летен сезон 2012-а. Най-голям интерес към жилища по Черноморието продължават да проявяват руснаците. Около 90% от търсенето идва именно от тях, повечето от които планират активно да използват имотите за почивка през летния сезон. И така свиват приходите в хотелските комплекси.


Туристическите дружества, чиито акции се търгуват на борсата, показват един добър летен сезон, макар че приходите им намаляват. В същото време те са свили допълнително и разходите си. Трябва да отбележим обаче, че курортите по Северното Черноморие са с по-високи резултати.


Албена АД


е на печалба към края на третото тримесечие на годината в размер на 20.992 млн. лв. като в последните години редовно прескача тази граница. А за деветмесечието тя нараства с 57% на годишна база. Иначе общите приходи в края на периода са намалели с 1.07%, а нетните продажби са с 0.76% по-ниско.


Нощувките в к.к. Албена през лятото са с 8% по-малко спрямо 2011 г., но за сметка на това средният приход на една нощувка е нараснал до 50.25 лева. Това е резултат от промените в ценовата политика на фирмата - намалените сроковете за ползване на отстъпки (например за деца), увеличението на цените на хотелите на първа линия, както и удължаването на сезона. Руснаците остават основните гости, като и през това лято бройката им е с най-голям ръст (19%), следват ги on-line резервациите с (36% ръст спрямо 2011 г.), а туристите от Англия са с 16% повече. Останалите пазари отчитат по-малко нощувки спрямо 2011-а. Четвъртото тримесечие обикновено е слабо за дружеството и прогнозите са, че печалбата за цялата 2012 г. ще бъде около 21 млн. лева.


Дъщерното на Албена дружество - Приморско клуб ЕАД (бившето ММЦ Приморско) вече е самостоятелно дружество, а в първия си неконсолидиран отчет за деветмесечието то показва 522 хил. лв. печалба.


Печалбата на Св. Св. Константин и Елена холдинг АД, който е част от групата на Химимпорт, продължава да расте, и достигна рекордните 1.307 млн. лв. към края на третото тримесечие на тази година. Нетните приходи от продажби осигуряват 75.10% от всички парични постъпления, а спрямо същия период на миналата година даже са се увеличили с около една трета. Своя принос към добрия резултат дават и намалелите с 2.10% разходи.


Печалбата на другия голям курорт -


Златни пясъци АД,


остава под милион тази година за разлика от същото тримесечие на 2011-а. Случилото се е логично следствие, от това че общите парични постъпления в края на периода са със 7.01% по-малко, а нетните приходи от продажби в края на третото тримесечие пък са намалели с 6.24 на сто.


Прогнозите, че улесненият достъп до Южното Черноморие ще увеличи броя на българите по курортите и плажовете около Бургас, не се сбъднаха. Това е и причината нетните приходи от продажби на


Слънчев бряг АД


в края на септември да намалеят с 53.79 процента. Тъй като те формират 89.74% от всички парични постъпления, то и загубата на фирмата през третото тримесечие се покачи с 50.45% до 2.069 млн. лева.


И летният туристически сезон през тази година затвърди познатата от последните години тенденция за постоянен ръст на чуждестранните гости у нас. Те са с 2.5% повече в сравнение със същия период година по-рано. От бранша пресмятат, че ако се запази този ритъм и в началните зимни месеци, то туристическият бизнес би отчел една сравнително добра година и общ ръст на гостите с около 2.7% спрямо 2011-а.


nbsp;


КАРЕ


Според данните от националната статистика общият брой на нощувките във всички средства за подслон и места за настаняване в периода януари - септември 2012 г. е 18.5 млн., което е със 7.3% повече спрямо година по-рано. Ръстът при тези на чужденците е с 8.1%, а при българските граждани - с 5.4 на сто. В статистиката се включват както хотели, мотели и къмпинги, така и други места за краткосрочно настаняване като вилни и туристически селища, хостели, къщи за гости, бунгала, почивни домове, хижи, частни квартири и апартаменти и други.


С наближаването на края на летния сезон намалява и броят на места за настаняване. Националната статистика отчита, че през септември те е с 9.3% по-малко спрямо август. Броят на леглата в тях пък е бил 240 400, като намалява с 12.9 на сто. Общата заетост на леглата през деветия месеца е била 34.6%, като понижението спрямо август е с 24.3 процентни пункта.

Facebook logo
Бъдете с нас и във