Банкеръ Daily

Новини

Все повече българи разпознават бирата като изцяло натурален продукт

Нараства процентът на българите, които разпознават бирата като 100% натурален продукт. Това показва проучване на агенция Синовейт направено през месец септември. То отчита как се променят информираността и нагласата на българите към кехлибарената напитка след старта през м. април на първата информационна кампания за българската бира, организирана от Съюза на пивоварите. Инициативата има за цел да информира потребителя за естествените съставки на пивото и ползите му върху редица аспекти от здравето на човека, които са факт при умерена и разумна консумация.
Проучването показва, че всеки пети почитател на пивото е наясно, че това е 100% натурален продукт. Бирата е една от малкото уникални напитки, която се произвежда от изцяло естествени суровини - малц, хмел, вода и бирена мая. Тези съставки осигуряват на почитателите й редица полезни вещества, сред които антиоксиданти, витамини - особено от групата В, минерали и протеини. Този факт прави бирата не просто изключително приятна за консумация през летния сезон, но и ценен източник на незаменими за организма вещества през цялата календарна година.
По данни от проучването, традиционно бирата се възприема най-вече като нискоалкохолна напитка - 77% от всички фенове знаят, че тя е с ниско алкохолно съдържание.
Освен тази характеристика на кехлибарената напитка, с няколко пункта се е увеличил и процентът на българите, които са запознати с научно доказания факт, че бирата е с ниско съдържание на калории и при умерена консумация от нея не се пълнее.
Изследването на Синовейт показва, че едва 16% от почитателите на бирата разпознават специалните ритуали, свързани с консумацията на пиво, въпреки че кехлибарената напитка има повече от 5000 години история и културни традиции.
Според същото проучване през септември 60% от пълнолетните българи са консумирали бира поне веднъж в седмицата. Общо 11% от тях са предпочели кехлибарената напитка минимум веднъж на ден, за други 9% бирата е била неизменна част от менюто средно между 4 и 6 пъти на седмица, а 18% от ценителите на пивото са го консумирали средно 3 пъти в седмицата.
Проучването на агенция Синовейт за информираността и нагласите към бирата обединява мнението на близо 1000 души от София, Благоевград, Стара Загора, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Плевен и Монтана, на възраст от 19 – 69 години, като 50.7% от тях са мъже и 49.3% - жени. Според представителната извадка най-лоялни потребители на бира са българите между 30-39 години, семейни и активно работещи.
През месец ноември предстои Съюзът на пивоварите в България да публикува брошура за ефекта от умерената консумация на пиво. Изданието представя коментари и библиография на научни изследвания, които доказват, че освен приятна, отговорната консумация на бира може да влияе положително върху здравето на човека, минимизира риска от редица заболявания и е част от съвременния стил на живот.

Информационната кампания за българската бира започна през месец април тази година, организира се от Съюза на пивоварите в България и се провежда за пръв път у нас. Целта й е да образова потребителите за качествата на пивото при умерена и отговорна консумация като част от здравословния начин на живот, както и да популяризира богатата многовековна история на кехлибарената напитка.
Членове на СПБ са Болярка - ВТ АД, Загорка АД, Каменица АД, Карлсберг България АД и Ломско пиво АД.

Facebook logo
Бъдете с нас и във