Банкеръ Daily

Новини

Туризмът е един от основните елементи на имиджа на дадена страна

Туризмът е един от водещите елементи, които изграждат имиджа на дадена страна. Това е казал заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов пред участниците в бизнес форум в Пловдив, посветен на образа на България по света. Информацията е от пресцентъра на министерството. По думите му международният облик на държавата зависи и от стоките, които тя изнася, населението, културата, управлението й, както и от това какви хора я посещават и с каква цел.
По отношение на туризма през изминалите години България се е утвърдила като дестинация за масов зимен и морски отдих, е подчертал Иво Маринов и изтъкна усилията на правителството да промени този образ. Със своите 600 минерални извора страната ни е втората по богатство на този ресурс в Европа и това е една от възможностите ни да разнообразим туристическото предлагане.
България е и една от най-богатите европейски държави от гледна точка на културното наследство, което трябва да бъде показано пред света. Между 10 и 60 хил. са тракийските могили у нас и повечето от тях все още не са проучени, непрекъснато се откриват нови археологически находки. Седем български обекта са в списъка на ЮНЕСКО за световното културно наследство. Имаме над 160 действащи манастира. Повече от 40 хил. са паметниците на културата в страната. Всичко това ни дава основание да вярваме, че България разполага със значителен потенциал за развитие и на други видове туризъм – спа и уелнес, културен, еко и селски, религиозен и други, е подчертал Иво Маринов. Наследените от миналото негативи на прекомерна концентрация на местата за настаняване могат да бъдат преодолени с предлагане на разнообразен туристически продукт на конкурентни цени.

Facebook logo
Бъдете с нас и във