Банкеръ Daily

Новини

СЪДЪТ РАЗРЕШИ ГЛОБИТЕ В ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ, ОБЩИНАТА СИ СМЕНЯ НАРЕДБАТА

Върховният административен съд отхвърли решението на Софийския административен съд от февруари тази година, което забраняваше на контрольорите в столичния градски транспорт да глобяват нередовните пътници с фиш от 10 лв., да издават наказателни постановления от 70 лв., както и да свалят нарушителите от превозното средство. По принцип това решение на висшите магистрати би трябвало да зарадва Столичната компания за градски транспорт поради големия проблем с гратисчиите в София. Но в случая, докато ВАС умуваше над казуса, от Столичната община си изработиха проект на нова наредба за превоза на пътници. Тя предвижда нередовните да бъдат санкционирани първоначално, както досега, с билет десет пъти по-скъп от цената на еднократното пътуване. А ако откажат да го заплатят, вместо фиш вече ще им бъде съставян акт за административно нарушение по реда на едноименния закон. След това ще се издават наказателни постановления от кмета на София или определен от него заместник.
Всъщност основният мотив на заместник-кмета по транспорта Велизар Стоилов да предложи новата наредба е въвеждането на автоматизираната система за таксуване на пътниците. За нея бяха похарчени близо 3 млн. евро и по план от 1 юли в трамваите и тролеите трябваше да се пътува с електронни билети. Сега последното обещание на общината е системата да тръгне през есента. Само че голяма полза от всички тези усилия като че ли няма да има, тъй като старите хартиени билети ще останат в употреба и надали някой ще ползва електронните. Парадоксалното в случая е, че ако човек пътува с такъв документ в електротранспорта и не го маркира, ще бъде нередовен, при все че си е платил. В същото време това няма да е така, ако ползва автобус - просто защото там няма да има валидиращи устройства. Въпросът е с какво автоматизираната система ще подобри качеството на градския транспорт в София.

Facebook logo
Бъдете с нас и във