Банкеръ Daily

Новини

Сменяме адресната си регистрация по ИНТЕРНЕТ

От началото на октомври физическите и юридическите лица, които искат да избегнат досадното висене по опашките, за да получат справка за съдебната регистрация на фирмите в България или за смяна на адресна регистрация, ще могат да правят всичко това по ИНТЕРНЕТ. Всяко осигурено лице ще има възможност да проверява внесените от работодателя му осигуровки, а фирмите - направените от тях преводи по съответните фондове. Това са първите четири услуги, които ще бъдат достъпни за гражданите по проекта Електронно правителство, които демонстрира министърът на държавната администрация Димитър Калчев пред журналисти във вторник (30 септември). До 2005 г. администрацията ще предлага поне 20 електронни услуги, между които регистрацията на фирми и МПС, подаване на митнически декларации, изтъкна министър Калчев.
Хората, които искат да ползват услугите, обаче ще трябва да притежават сертификат за електронен подпис, смарт карта, на която е записана информация за притежателя на елетронния подпис, която струва 35 лв., и четец за нея (интерфейсно устойство, което извлича информацията от карта). За придобиването и ползването на електронния подпис физическите лица ще плащат годишна такса от 90 лв., а юридическите - 130 лева. Все още услугите, които са достъпни на ИНТЕРНЕТ адрес www.egateway.government.bg, са безплатни.
Безплатни ще са услугите, предоставяни от Националния осигурителен институт (НОИ), увери изпълнителният му директор Йордан Христосков. От началото на 2004 г. ще бъде възможно подаването на данъчни декларации по ИНТЕРНЕТ към НОИ, а от юли и регистрирането на трудовите договори, за които работодателите са длъжни да уведомяват осигурителния институт.

Facebook logo
Бъдете с нас и във