Банкеръ Daily

Новини

ШЕФЪТ НА ПЪТНАТА АГЕНЦИЯ ОБЕЩА ДА ОТВОРИ ХАИНБОАЗ ДО 30 ЮЛИ

“С взривове като този ще изградим съществено завършен “Хаинбоаз” до 30 юли”. Това каза инж. Дончо Атанасов – директор дирекция “Оперативен контрол и управление на риска” в Национална агенция Пътна инфраструктура (НАПИ), на работна среща, която се състоя днес на прохода, съобщиха от пресцентъра на НАПИ.
Журналистите имаха възможност да наблюдават взрив на скални маси на строителния терен. “Имаше склон, но с 3 тона барут вече го няма”, отбеляза инж. Атанасов. Той информира журналистите за хода на модернизирането на прохода. “Това е поминък, това е живот, това е икономика”, каза инж. Атанасов. “С изграждането на качествено новия проход, времето за преминаване на Стара планина ще се съкрати драстично, а ползите за обществото ще бъдат огромни”, допълни инж. Боряна Долапчиева – директор дирекция “Координация на кредитни и бюджетни инвестиции” в НАПИ. Ръководството на НАПИ оцени високо работата на строителите, като подчерта голямата организираност и ентусиазъм в работата им. Строителният участък от прохода “Хаинбоаз” е с дължина 23 км. Инж. Атанасов разясни, че строителните дейности са започнали още през 1946 г. от 2000 бригадири. Именно за това днес прохода се нарича Проходът на Републиката”, първият голям инженерен проект на България. През 60-те години е направена павирана настилка на трасето. В момента обемът на всички изкопни работи е 3 500 000 кубически метра, които, натоварени в камиони, биха образували колона от 4600 км или разстоянието от “Хаинбоаз” до Париж и обратно.
Експертите на НАПИ обясниха, че проблемите с отчуждаването на земите, на които е разположено трасето, са решени и че до 1-2 седмици собствениците ще получат своите обезщетения. Към момента 22 км модернизиран път с изграждане на допълнителна трета лента и пълна реконструкция на четири мостови съоръжения струва 17,5 млн. евро. Общата стойност на обекта със завършването му ще възлиза на около 26 млн. евро. “Тези средства ще имат пълна възвръщаемост след 7-8 години”, уточни инж. Атанасов./

Facebook logo
Бъдете с нас и във