Банкеръ Daily

Новини

С 15.6 млн. лв. рекламираме страната пред чужди инвеститори

Общо 15.6 млн. лева е заделила Българската агенция за инвестиции, за да рекламира страната ни пред инвеститори от цял свят. Това съобщи на пресконференция шефът на ведомството Борислав Стефанов.


Парите идват от Оперативна програма ldquo;Конкурентноспособностrdquo;, като се предвижда с тях да се организират конференции, да се публикуват реклами и да бъде изготвени анализи, и нов сайт на агенцията.


ldquo;България като цяло е слабо позната извън страните от Европейския съюз и нямаме последователен имидж в тези държавиrdquo;, обясни Стефанов като се позова на резултати от проучване, направено от агенцията за инвестиции. Интервюирани са 3000 фирми извън страната ndash; 750 от Северна Америка, 1500 от Европа, 750 от Азия.


Целта е с европейските пари агенцията да изгради положителен имидж на страната ни като инвестиционна дестинация, както и да запознае чуждите инвеститори с възможностите за бизнес у нас.


Резултатите от проучването показват нуждата от рекламни кампании и медийни дейности, коментира и още Стефанов. По думите му през миналата година интересът е бил насочен към аутсорсинг на дейности, а тази година - към автомобилната промишленост.


Според шефът на агенцията целта е да се привлекат чуждестранните фирми в осем сектора - машиностроене, електроника и електротехника, химическа промишленост, хранително-вкусова промишленост, транспортна и логистична дейност, информационни технологии, аутсорсинг на бизнес процеси и медицински туризъм. За целта са са отпечатани над 162 хил. брошури, които са преведени на 10 езика и предстои да бъдат разпространени. Те ще бъдат раздавани и на организираните поредица от конференции и кръгли маси извън страната, на които ще бъде представена инвестиционната среда в нашата страна.


ldquo;Всяка от тях включва информация за България, примери за водещи компании и данни за съответната индустрия от важно значение за инвеститоритеrdquo;, уточни още Борислав Стефанов.


До седмица агенцията за инвестиции ще обяви и обществена поръчка за медийна кампания във водещи печатни и електронни медии. Тя е на стойност 4.5 млн. лева и предвижда изработката на 36 рекламни карета и 3 видеоклипа.

Facebook logo
Бъдете с нас и във