Банкеръ Daily

Новини

Ръст от 29% отчита българският офис на LG Electronics

С 3.7% са нараснали продажбите на LG Electronics в световен мащаб за първото тримесечие спрямо същия период на миналата година, според информация от офиса на фирмата у нас. Компанията продължава тенденцията на ръст, въпреки ехото на икономическата криза и традиционно слабото търсене на електроника в началото на годината. Консолидираната оперативна печалба за периода януари-март 2010 г. за всички корпоративни подразделения се е увеличила с 2.6%, като достига 462 млн. щ. долара. В България развитието на LG Electronics надминава общия тренд, като локалният клон на компанията бележи ръст на продажбите от 29% спрямо същия период на миналата година.
Подразделението за потребителска електроника е отчело ръст на приходите от 20% спрямо същия период на 2009 г. в световен план, като продажбите са на обща стойност 4.5 млрд. щ. долара. Основна причина за това е търсенето на плоскоекранни телевизори, което е продължило да нараства. Корейската компания е продала 5.2 млн. LCD телевизора, с което бележи ръст от 62 процента.
В България са постигнати дори по-добри резултати, като продажбите на черна техника са нараснали с 45% спрямо периода януари-март 2009 година. Причината за тези сериозни постижения е лансирането на нови продукти и по-сериозно присъствие на компанията в сегмента на премиум моделите.
Домакинските електроуреди на LG Electronics също отчита сериозен ръст с 8% повишаване на продажбите в глобален план спрямо същия период на миналата година, достигайки 2.1 млрд. щ. долара. LG ще се стреми да запази позицията си с агресивна ценова политика и устойчиво нарастване на обема продажби.
В сегмента на мобилните комуникации пазарният дял на LG у нас се е повишил с близо 25% в сравнение с последното тримесечие на 2009 година. Компанията вече държи 13% от пазара на мобилни телефони в България. Резултатът е особен успех, тъй като LG регистрира спад в продажбите си за този сегмент в световен план. Въпреки това глобалната оперативна печалба на дивизията е запазила нивото си в сравнение със същия период на миналата година.. В същото време са инвестирани сериозни средства в разработване на нови продукти, като фокусът пада върху сегмента на смартфон устройствата и разширяване на продуктовата гама с разнообразни предложения.
Увеличение на продажбите с 15.4% е отбелязано от подразделението Бизнес решения. Тук основен двигател на ръста е търсенето на монитори и други IT решения, което е особено активно в Европа. България не е изключение – у нас продажбите на монитори са нараснали с 22% спрямо същото тримесечие на 2009 година. Глобалното търсене на автомобилни озвучителни системи също е нараснала, тъй като автомобилният бранш вече се възстановява от кризата.

LG Electronics, Inc. е световен лидер и технологичен иноватор в областта на домакинските електроуреди и мобилните комуникации. В компанията работят повече от 82 хил. души в над 82 представителства по целия свят. LG Electronics се състои от 5 бизнес подразделения – Home Entertainment, Home Appliance, Air Conditioning, Business Solutions и Mobile Communications – с продажби в световен мащаб от 45 млрд. щ. д. към края на 2008 година. Компанията е водещ световен производител на мобилни телефони, климатици, плазмени плоскоекранни телевизори, перални машини с предно зареждане, оптични записващи устройства, DVD плейъри и системи за домашно кино.

Facebook logo
Бъдете с нас и във