Банкеръ Daily

Новини

Рекламираме вино в САЩ, Китай и Швейцария с европейски пари

Договор за прилагане на Междудържавната програма за промотиране на вина със защитено наименование за произход или географско указание в трети страни подписаха Държавен фонд bdquo;Земеделиеrdquo; и Националната лозаро-винарска камара


Проектът е предложен съвместно с гръцката асоциация bdquo;Вино пътищата на северна Гърцияrdquo; (ENOABE SA) и е насочен към пазарите на САЩ, Швейцария и Китай. Срокът му за изпълнение е три години.


Това е втората одобрена от ЕС програма за промоция на наши вина в чужбина. Общият бюджет е приблизително 2.1 млн. евро за трите години от неговото изпълнение. Целта е увеличаване на износа, укрепване на имиджа на вината със защитено наименование за произход и защитено географско означение, както и утвърждаване на позицията на продуктите на съществуващите пазари.


Половината от бюджета на проекта се финансира от ЕС, 30% са съфинансиране от ДФ bdquo;Земеделиеrdquo;, а бенефициентът осигурява 20% от средствата.


Програмите за промоция на земеделски или хранителни продукти могат да се разработват от сдружения на производители или производители и търговци. За целта те трябва да кандидатстват в Министерството на земеделието, а документите се подават всяка година в срок до 15 април ( за 1-во представяне) и до 30 септември ( за 2-ро представяне). Постоянната консултативна комисия към аграрното ведомство кои програми да бъдат предложени за утвърждаване от министъра на земеделието и след това ndash; изпратени за одобрение от Европейската комисия.


Договорите се сключват с Фонд Земеделие до 90 дни от датата, на която е обявено решението на ЕК. Сдружението или асоциацията внасят гаранция за изпълнение на ангажимента в полза на фонда в размер на 15% от максималното годишно финансиране по програмата.

Facebook logo
Бъдете с нас и във