Банкеръ Daily

Новини

ПРИСТАНИЩАТА НИ СЕ СТЯГАТ ЗА ЕВРОПА

Близо 77 на сто от вноса на стоки в страната се извършва през пристанищата, твърди изпълнителният директор на агенция Пристанищна администрация кап. Пейчо Манолов. С ключово значение са двата големи порта - във Варна и Бургас, през които преминава 63 на сто от българския внос. Речните пристанища приемат 13.34% от импорта, 14-15% от стоките се доставят чрез автомобилния транспорт, а около 7.4 на сто - чрез жп композиции.
Любопитна е тенденцията при износа, където делът на автомобилния транспорт нараства до над 20% за сметка на трафика през речните пристанища - 5.1 на сто.
През 2006 г. товарите, преминали през българските портове, ще се увеличат. Особено благоприятни ще са данните за Пристанище - Бургас. Положително развитие се забелязва и при речните ни пристанища, е становището на заместник-министъра на транспорта Даниела Никифорова. Тя не конкретизира какъв точно ще е ръстът, но посочи, че за 2005-а портовете са обработили 25 млн. т товари, което е с 6.5% повече спрямо 2004 година.
Българските пристанища могат да са конкуренция на европейските, но трябват сериозни усилия за модернизирането им, както и за развитието на железопътния транспорт. Ако Констанца е алтернатива на Ротердам, не би ли могло да се помисли какво предлага направлението Солун - Лом/Видин - Европа? Това е една сериозна възможност. А другото направление, по което е необходимо да работим, е Черно море - Средна Азия - пристанищата на Грузия, Русия и Украйна, отбеляза Манолов.

Facebook logo
Бъдете с нас и във