Банкеръ Daily

Новини

ПРЕВОЗВАЧИТЕ ПРЕДЯВИХА НОВИ ПРЕТЕНЦИИ

След като през миналата седмица превозвачите поискаха връщане на акциза за изразходваното гориво и спиране на регистрацията и лицензирането на нови фирми в автомобилния сектор за шест месеца напред, през тази претенциите им ескалираха още повече. Да се въведе разрешителен режим за турските превозвачески фирми, поиска в петък (30 май) съпредседателят на Конфедерацията на сдруженията в автомобилния транспорт (КСАТ) Миролюб Столарски. Според него те създават нелоялна конкуренция и за тях трябва да бъде въведена входна такса за преминаването през българска територия. По данни на браншовиците у нас влизат по 1000-1500 турски товарни автомобила на ден, които не бива да минават без пари по нашите пътища.
От КСАТ коментираха също, че обещанието за замразяване на акциза за две години няма смисъл и правителството се опитва да реши въпроса, отлагайки го във времето по подобие на учителската стачка. Становището на конфедерацията е, че вместо сериозно отношение към проблема, каквото показват страните от ЕС и еврокомисарят Меглена Кунева, кабинетът не предприема мерки. През седмицата стана ясно, че по настояване на Кунева Комисията за защита на конкуренцията ще разследва има ли картелно споразумение между производители и търговци на горива. Резултатите от него обаче ще бъдат обявени най-рано след няколко месеца, което едва ли е много успокоително за протестиращите превозвачи.
Междувременно на 30 май транспортният министър Петър Мутафчиев обеща, че ако получи положителен отговор от Европейската комисия, веднага ще прибегне до обявяване на криза на автомобилния пазар в България за шест месеца. Той припомни, че на 12 юни сформираната от него работна група ще му представи анализ за текущото състояние в сектора. След това, ако се констатира, че има предпоставки за обявяване на криза, ще бъде информиран Брюксел. Министърът каза още, че очаква до дни Министерството на финансите да приключи с изготвянето на документите, с които от Европейската комисия ще се поиска дерогация за акциза на горивата у нас. Ние не можем да предприемем действия, които ще противоречат на европейското законодателство. Хубаво е да се помисли какви общи мерки могат да се вземат в ЕС, защото става дума и за нивото на минималните акцизи, подчерта Мутафчиев.

Facebook logo
Бъдете с нас и във